חנות מכירות מקוונת לעסק שלך – האם זה כדאי?

כבעל עסק, בטח יצא לך לא פעם לחשוב על האופציה של הקמת חנות מכירות מקוונת לעסק שלך.

אמנם, מכל מיני סיבות טרם הצלחת להביא את המחשבה לכדי יישום והסיבה עיקרית לכך שעדיין לא הקמת חנות ווירטואלית לעסק שלך, היא השאלה – האם זה באמת כדאי?

מגמת המסחר המקוון בארץ ובעולם

זה לא סוד שהיקף העסקאות של סחר מקוון באינטרנט עולה משנה לשנה ומוסיף תחומים חדשים שלא היו זמינים עד כה ברשת. הסיבה לעלייה בהיקף העסקאות אונליין נובעת מכמה גורמים, הראשון הוא גידול באוכלוסייה והשני הוא מעבר משיטת רכישה בחנויות פיזיות לרכישות בחנויות מקוונות באינטרנט.

המשמעות היא שהיקף המכירות בעולם הפיזי יורד ומנגד במסחר המקוון המכירות עולות. לכן, עסק שלא ישכיל להשתתף במסחר המקוון, יחווה ירידה במכירות, מה שבסופו של דבר עלול לגרום להפסדים ואף לסגירת העסק.

דור העתיד כבר כאן – ואתה?

הדור הוותיק לעיתים מתקשה להסתגל לטכנולוגיה שדוהרת קדימה בקצב מואץ, כשהיא חושפת אותנו לשיטות קניות ורכישות חדשות ברשת. זה לא אומר שהדור הוותיק אינו מסוגל להשתמש ולרכוש בחנות מקוונת, אך מובן אם לרכישות המקוונת בקרב מבוגרים יתלוו יותר חששות.

לעומת זאת, הדור הצעיר נחשף לטכנולוגיות כבר מילדות ומן הסתם השימוש באינטרנט יגבר משמעותית וככל שהזמן יעבור, יותר ויותר אנשים ירכשו את המוצרים והשירותים רק באינטרנט.

כשזה המצב, כדאי מאוד שאתה כבעל עסק, צעיר או מבוגר, תהיה מודע לשינויים, תתאים את עצמך לקצב שבו מתפתח עולם המסחר ותתחיל למכור באינטרנט.

מה זה חנות מקוונת ואיך להקים אותה

חנות מקוונת היא למעשה עסק נוסף לעסק הקיים שלך. יש להקדיש לחנות המקוונת זמן והשקעה, תכנון מקדים והתאמת תקציב, על מנת שבסופו של דבר תהפוך החנות לממשק בין העסק שלך לבין הלקוחות שמעדיפים לרכוש מוצרים באונליין.

חשוב שהחנות המקוונת תשדר מקצועיות ואמינות. כמו כן יש להקפיד על נושאים כגון: הנראות הגרפית של החנות, מבנה מקצועי ומתאים למוצרים, נוחות גלישה, תהליכי חיפוש ורכישה ידידותיים למשתמש ואבטחת מידע חזקה.

כל המוצרים צריכים להופיע בתמונות איכותיות וחייב להיות סדר הגיוני, וויזואלית וטקסטואלית, בחנות המקוונת שלך. בנוסף, יש לפרט על כל מוצר את כל המידע הדרוש, כגון צבעים, מידות, מפרטים טכניים וכן הלאה, זאת כדי לאפשר ללקוח לקבל את כל האינפורמציה דרך החנות המקוונת.

זכור, ללקוח אין אפשרות לשאול שאלות כמו במסחר פנים מול פנים ולכן עליך לפרט בקפידה את כל המידע אודות המוצר, דרכי השילוח, אחריות וכיוצא בזה, בכדי להפוך את חווית הקניה ללקוח נוחה, פשוטה, מהירה ובטוחה.

איך הלקוחות יגעו לחנות המקוונת שלך?

לאחר שהקמת את החנות המקוונת לעסק שלך, המטרה עכשיו היא להזרים תנועה אל החנות ולחשוף אותה בפני קהל לקוחות פוטנציאליים. ככל שתגביר את החשיפה, כך החנות תמכור יותר ותניב יותר רווחים.

על מנת להזרים לחנות החדשה תנועת לקוחות, מומלץ מאוד להשתמש בשירות של חברות חיצוניות המתמחות בקידום אתרים ומסחר אלקטרוני.

שיווק באינטרנט יאפשר לך למקסם את הפוטנציאל העסקי של החנות המקוונת ולהיות בטוח שהלקוחות הפוטנציאליים אכן יחשפו לחנות שלך בצמתי המידע המרכזיים באינטרנט.

לסיכומו של עניין

מומחים רבים טוענים שתוך 10-20 שנים רוב חנויות המסחר הרגילות ייעלמו ויפנו את מקומם לחנויות מקוונות.

יש שטוענים שזו אמירה קיצונית מידי וכי על אף הקדמה הטכנולוגית תמיד יישארו גם חנויות פיזיות, אבל מה שבטוח הוא, שהיקף המכירות בחנויות הפיזיות יפחת משמעותית.

עובדתית, היקפי המכירות בחנויות מקוונות עולה ועוד יעלה ואם אתה לא רוצה לפגר אחרי המתחרים, אלא לרוץ לפניהם, כדאי מאוד שתקים גם לעסק שלך חנות מסחר ווירטואלית.

רוצה לדעת עוד? נשמח לשוחח עמך!