מה זה בכלל אינטלגנציה רגשית?

אינטלגנציה רגשית היא אוסף של מיומנויות רגשיות, אשיות וחברתיות, המשפיעות על מידת האפקטיביות בה נוכל להתמודד עם דרישות סביבתיות, מטלות ולחצים. מבחינה פרקטית ניתן לומר כי אינטלינציה רגשית מבוססת על היכולת לזהות רגשות ולהבין אותם, לשלוט בהם ולהשתמש בהם בחוכמה, באופן המשרת אותנו ותורם לתוצאות שרצינו להשיג – ביצוע מטלות, הבנה של עצמנו או הבנה ותקשורת בינאישית אפקטיבית.

על אף העובדה שכולנו נולדים עם רמה כזו או אחרת של אינטלגנציה רגשית, ניתן לעבוד ולפתח את מרכיביה.

אינטלגנציה רגשית בעולם העסקים

מי מאיתנו לא רוצה מנהלים יצירתיים, גמישים ואסרטיביים? כאלה שניתן לסמוך עליהם שידעו לזהות איומים וגם הזדמנויות ולטפל במצבים מורכבים בצורה אפקטיבית? כיום, אינטליגנציה רגשית נתפסת כאחד הכישורים הניהוליים החשובים והנחשקים ביותר, ובניגוד לתפיסה הרווחת, מדובר במיומנות נרכשת שניתן לפתח ולטפח.

אינטלקט רגשי – רווח עסקי

כיום, בעולם התחרותי, יותר ויותר ארגונים מבינים כי המשאב האנושי המתאים הוא היתרון התחרותי על פני המתחרים. ואם בעבר טענו כי על מנת להצליח בעולם העסקים עדיף לא לערב רגשות, כיום ברור כי ההפך הוא הנכון – שימוש אינטליגנטי ברגשות מסייע לתקשורת איכותית.

תקשורת איכותית אשר תורמת לשיפור כל הפרמטרים בארגון הקשורים בעשייה האנושית, ביצירתיות, אפקטיביות, תפוקות ועשייה איכותית. בסופו של יום מחקרים מראים כי עובדים בעלי אינטלגנציה רגשית גבוהה תורמים לארגון יותר מעמיתיהם לעבודה ובהתאם, חברות שדאגו לפיתוח מרכיבים מסוימים של תכונה זו, העלו את רווחיהן במידה ניכרת.

אינטלגנציה רגשית ותרומתה לארגון

יישומיה של אינטליגנציה רגשית בארגונים מגוונת מאוד ונעה החל מתקשורת בינאישית ביישוב סכסוכים ובעיות עם עמיתים לעבודה, דרך ניהול אפקטיבי ונכון של תהליכים ומשימות שונות.

בין היישומים המרכזיים ניתן למנות גיוס עובדים – איתור ובחירת עובדים בהתאם למרכיבי פרופיל של אינטלגנציה רגשית עשוי לייעל את תהליך הגיוס ולמקסם את האפקטיביות שלו, באופן שיצמצם תחלופה ופיטורי עובדים. פתרון קונפליקטים – תכונה זו מגבירה את האמפטיה לצורכי הזולת ומסייעת בוויסות רגשות שליליים במצבי משבר, עבודת צוות – תקשורת בינאישית טובה מסייעת בקבלת החלטות, במיסוד עבודת צוות אפקטיבית, ומייצרת תוצרים טובים יותר ושלם שהוא יותר מסך חלקיו.

מה הקשר בין רגשות לעסקים!?

עם העלייה בסולם הארגוני, העבודה הופכת מורכבת יותר מבחינה קוגניטיבית והאינטלגנציה הרגשית תופסת מקום משמעותי יותר. מחקרים מצביעים על שלוש סיבות מרכזיות המובילות לניהול כושל ולכולן קשר הדוק עם אינטלגנציה רגשית: קושי בהתמודדות עם שינויים, חוסר יכולת לעבוד בצוות ומיומנויות בין אישיות לקויות. בהתאם לכך, לא מפליא לגלות כי אינטלגנציה רגשית היא מנבא ההצלחה הטוב ביותר למנהלים.

ארגונים הרוצים לראות עצמם מתפתחים ומצליחים כבר אינם יכולים להרשות לעצמם להתעלם מנושא האינטלגנציה הרגשית ועליהם להשקיע ולטפח את יסודותיה בקרב עובדים, ועל אחת כמה וכמה בקרב המנהלים. ארגונים שישקיעו בסדנאות שמטרתן שיפור מרכיבים מסוימים של האינטלגנציה הרגשית כגון, סדנאות ייעודיות לפיתוח מנהלים אשר שמות דגש על ניהול והנעת עובדים ומספקות כלים לניהול יעיל, יוכלו להגביר משמעותית את האפקטיביות הארגונית ועימה, כמובן, את רווחי הארגון.

קראו בהרחבה: הכל על יחסי עובד מעביד

פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו