בדוק את העסק שלך

אסטרטגייה שיווקית

אסטרטגייה שיווקית מנצחת

עסקים גדולים חברות גדולות וארגונים יכולים ליהנות מהיתרון של תכנון אסטרטגייה שיווקית באמצעות מחלקת השיווק שלהם, החמושה באנשי שיווק שיכולים לצאת בקמפיין שווקי ממוקד וטוב לכל מוצר חדש, שירות או פיתוח עסקי חדש של החברה.

לעומת זאת, בעסקים קטנים ובינוניים, שאגב יכולים להכיל גם עד 200 עובדים – קשה יותר לתכנן אסטרטגייה שיווקית באמצעות מנהל העסק בלבד, שבדרך כלל מעוניין להיות יוזם האסטרטגיה השיווקית וזאת שלאותו מנהל קיים רצון למעורבות בכל מהלך של העסק הקטן או הבינוני שברשותו.

תכנון עסק באמצעות אסטרטגיה

אותו מנהל אותו הזכרנו קודם, מעוניין לנהל את העסק שברשותו מא' עד ת' לבד ובשליטה טוטאלית – יכול להיות מנהל מעולה בתחום בו הוא מתמחה. לעומת זאת, כאשר ישאל אותו מנהל או בעל עסק, על ידי יועץ ארגוני או איש שיווק "מיהו קהל היעד שלך?" יענה אותו מנהל "כולם!" תשובה נפוצה שאינה נכונה.

הסיבה שקהל היעד לא יכול להיות "כולם", למרות שזה מה שכולנו רוצים כבעלי עסקים, היא כי בתכנון אסטרטגייה שיווקית – יוכל אותו יועץ מנוסה להגדיר בעזרת מנהל העסק את קהל היעד הספציפי שלו, בעוד שלקוחות שאינם נחשבים קהל היעד של העסק מוגדרים כקהל יעד נלווה.

לדוגמא: אם אני בעל חברה לאחסון אתרים, מן הסתם קהל היעד שלי אינו כולם, אלא ממוקד הרבה יותר כדוגמת: בעלי עסקים שלהם אתר אינטרנט או חברות הזקוקים לאחסון אתרים טוב ואמין. קהל היעד שכולל: אמהות חד הוריות, פועלי בניין, זוגות צעירים, פנסיונרים, חיילים, ותיירים – אינו הקהל אילו ירצה אותו מנהל להפנות מהלך השיווק שלו.

מה כוללת אסטרטגייה שיווקית?

אסטרטגייה שיווקית כוללת בראש ובראשונה אלמנט חשוב ביותר והוא המסר אותו רוצים להעביר לקהל היעד שלנו. מתוך המסר – מגיע בדרך כלל משפט אחד ברור המשמש לב ליבה של האסטרטגיה. מתוך האסטרטגיה יידע יועץ שיווקי להנחות את המשך תהליך השיווק באמצעות משרד פרסום טוב או שירותי חשיפה מכל סוג, אותם יגייס היועץ להמשך ניהול עסק טוב וחשוף יותר לקהל היעד.

מיקוד קהל יעד ופילוח קהל היעד היא עוד פעולה חשובה מאד בבניית אסטרטגיה שיווקית. בצורה זאת נוכל לדעת איך לשווק, למי לשווק וחשוב מכל כיצד לשווק את העסק, המוצר או השירות שלנו.

התמודדות עם תחרות היא עוד ערך עימו צריך להתמודד בעל עסק על מנת שיוכל לנהל עסק נכון. ייעוץ ארגוני יקנה לאותו מנהל את הכלים הנחוצים להתמודדות עם תחרות, יצירת הזדמנויות נכונות בעקבות התחרות ומינוף התחרות אל פיתוח עסקי טוב יותר.

אסטרטגייה שיווקית תכלול בתוכה גם את החוזקות או החולשות של כל עסק ודרכי התמודדות עם החולשות תוך הדגשת החוזקות אל מול קהל היעד והמתחרים. עוד נלמד על דרכי הפצת המוצר, תכנון כלכלי של החברה, ניהול תקציב ועוד.

באמצעות יצירה וכתיבת אסטרטגייה שיווקית ניתן לנהל עסק נכון יותר, לשווק את העסק באופן ממוקד יותר ומכאן להגדיל את מערכי השירות, השיווק והפרסום ולבסוף גם את המכירות.

קראו בהרחבה: שיווק ומכירות – הכירו את ההבדלים!

חייגו עכשיו בדיקה עסקית פנייה בווטסאפ