ההחלטה הנכונה, בדיקת כדאיות לעסק

במהלך חייו והתפתחותו של עסק הוא עשוי לעמוד לא אחת בצומת בו על מנהליו לקבל החלטה מהותית לגבי המשך הדרך בה הוא הולך. זו יכולה להיות הזדמנות השקעה במיזם חדש, פנייה לתחום פעילות נוסף או מכירה ופיצול של פעילויות.

ביצוע בדיקת כדאיות לעסק בוחנת את הסוגיה ממספר זוויות תוך שימוש במתודולוגיות מתאימות הינה הכרחית על מנת להצליח להגיע להחלטה הטובה ביותר עבור עתידה של החברה. אנו ב-Advising מבצעים בדיקות כדאיות בעבור חברות מתחומים מגוונים במסגרת ייעוץ עסקי, תוך שימוש בשיטות עבודה שפותחו באמצעות ידע ונסיון של שנים.

בדיקת כדאיות לעסק איכותית המסייעת לבעלי העסק לקבל החלטה שקולה עשויה להיות ההבדל בין ביסוסה של צמיחה ברת-קיימא בעסקי החברה לאורך שנים, לבין ביצוע פעולה שגויה המעיבה על תפקודה של החברה ומערערת את יציבותה.

ניצחון להחלטה המושכלת, שיקולים בבדיקת כדאיות

אבן הפינה לבדיקת כדאיות לעסק מוצלחת היא היכולת להבין מהן האלטרנטיבות העומדות בפני מנהלי החברה ולאבחן אותן כיאות. התוצר הסופי של בדיקת כדאיות יכלול לרוב הצגה של התרחישים השונים לרבות הסיכויים והסיכונים הטמונים בהם.

שיטות העבודה הנכללות בכל בדיקה משתנות בהתאם לסוג הפעולה לגביה מבקשת החברה להגיע להכרעה. כאשר מדובר בהשקעה במיזם או בנכס מסוים, בדיקת כדאיות לעסק תתמקד ביכולתה של החברה לעמוד בהשקעה מבחינה פיננסית כולל השלכות אפשריות של ההתחייבויות אותן היא נוטלת על עצמה, זאת לצד בחינת כדאיות ההשקעה ורווחיותה האפשרית.

בניסיון לחזות רווחיות עתידית של השקעה, תכלול בדיקת כדאיות לעסק חיזוי של תזרים המזומנים הצפוי מההשקעה לצד שיעור התשואה הפנימי הצפוי לחברה בהתחשב ביכולתה לגייס הון עצמי אותו עליה להשקיע.

על מנת להצליח להגיע לחיזוי מהימן יש לבחון לעומק את תנאי השוק בו צפויה החברה לפעול לצד בחינת תרחישי מאקרו שונים, זאת תוך התמקדות בניהול סיכונים שיאפשר לחברה לצלוח תרחישים שונים.

נדבך נוסף הינו הצגת האלטרנטיבות העומדות בפני מנהלי החברה כאשר הם מתלבטים בין השקעות שונות ובכללן האלטרנטיבה של הימנעות מביצוע פעולה כלשהי.

חשיבות הבדיקה הנכונה

קיימים תחומים רבים בהם יכולה בדיקת כדאיות להביא לביצועה של הפעולה הטובה ביותר לחברה בדרך אל הצלחה עסקית. חשיבות הבדיקה בעיקר במצבים בהם קברניטי החברה עומדים בפני החלטה האם להרחיב תחום פעילות מסוים או דווקא להגביר מיקוד נוכחי ולסיים או למכור פעילויות הרחוקות מליבת העסקים של החברה. אלה ידרשו לצד ההערכות הפיננסיות והשיווקיות גם בחינה של מצבת כוח האדם של החברה ומוכנותה לשינויים.

בדיקת כדאיות לעסק תסייע רבות גם במצבים של נטילת אשראי עסקי תוך צורך בבחינה של אלטרנטיבות תזרימי המזומנים השונות. גם בעליו של עסק עשוי להסתייע רבות בבדיקת כדאיות המאפשרת לו לקבל החלטות כגון מכירת עסק, הגדלת עסק או פתיחת עסק חדש.

בדיקת כדאיות תוביל פעמים רבות אל חסכון בכסף ותאפשר להגיע אל ביצוע החלטה בתנאים מיטביים בדרך אל הצלחה עסקית מוגברת.

שאלות נוספות? התקשר/י: 072-2727410

פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו