לייעוץ ראשוני

הצבת יעדים

הצבת יעדים לפיתוח עסקי מושכל

תוכנית עסקית מוצלחת חייבת לכלול הצבת יעדים ברורה ומושכלת המחלחלת במורד ההיררכיה הארגונית. ביצוע פיתוח עסקי של העסק הולך יד ביד עם תהליך הצבת היעדים, שכן עסק שעובדיו רואים לנגד עיניהם מטרות ברורות ואבני דרך על קו הזמן ייהנה מרמת דריכות ומוטיבציה גבוהה יותר שתתרום רבות ליכולתו לצמוח ולהמשיך להתחדש לאורך זמן.

כחלק מתהליכי ייעוץ עסקי אנו ב- Advising מסייעים לעסקים לשרטט מפת דרכים המשכללת את מטרות העסק עם תנאי השוק בהווה והצפויים בעתיד, מפה הכוללת מתווה ברור של יעדים לחלקי הארגון השונים – מהרמה האסטרטגית של ההנהלה הבכירה ועד יעדי ביצוע למחלקות הארגון השונות במורד הסולם ההיררכי.

הצבת יעדים אפקטיבית – ברורים, ריאליים

הצבת יעדים נכונה בעסק חייבת לכלול הקדשת תשומת לב מספקת לייחודו של המגוון האנושי הקיים בארגון ולתנאי המאקרו בשוק בו הוא פועל. לרוב היא תתמקד בכמה פרמטרים עיקריים – שיפור היקפי המכירות, קידום היעילות בדרגות הארגון השונות, שיפור שביעות רצון הלקוחות ועוד.

בעת תהליך הצבת היעדים יש לקבוע ולסכם על מתודולוגיה ברורה המיישרת קו באשר לדרכים עתידיות למדידת העמידה ביעדים השונים המוצבים. רק באופן זה ניתן יהיה לשמר תרבות ארגונית של הצבת יעדים והתגייסות כלל ארגונית לעמידה בהם בטווח הבינוני והארוך.

לעיתים, תכלול הצבת היעדים לדרגי הארגון השונים גם הכרזה על תמריצים שונים שיינתנו אם וכאשר ימולאו היעדים שהוצבו. בעת קביעת התמריצים מומלץ לבצע מחקר לגבי הדרכים האופטימאליות להחדיר מוטיבציה לעמידה ביעדים בקבוצת העובדים הספציפית לה מוצב היעד.

פעמים רבות יהיה קיים שוני מהותי בין דברים המהווים תמריץ לקבוצה אחת של עובדים לבין תמריצים המתאימים לקבוצה אחרת.

כך למשל, הגדלת מכירות הינו יעד שארגונים רבים שואפים אליו וכאשר בוחר הארגון לתמרץ יעד שכזה עליו לבחון כיצד עובדת שרשרת המכירות בעסק והאם יש להחיל תמרוץ אינדיבידואלי המתאים לאנשי מכירות יחידים, או לחלופין כאשר מדובר בתהליך מכירה מורכב המורכב ממספר שלבים יתכן וכדאי לפנות לדרך של תמריץ קבוצתי כגון חופשה משותפת או עריכת מסיבה מושקעת.

לשקיפות בתהליך הצבת היעדים ישנה חשיבות רבה. חוסר הקפדה עליה המתבטא בהצבת יעדים הנראים לא ריאליים ללא מתן הסברים מספקים לעובדים בדרגים השונים ושרטוט קפדני של מפת הדרכים בדרך ליעד עלולים להביא לתוצאה הפוכה – במקום לנטוע מוטיבציה בעובדים ולקדם את העסק יהווה הדבר מאיץ שלילי המביא לחוסר סיפוק אצל עובדים רבים.

הצבת יעדים בתור אסטרטגיה שיווקית

הצבת יעדים שאפתניים יכולה לעשות פלאים לרוח הארגון ולדרך בה המותג שלו נתפס על ידי עובדים, ספקים ולקוחות. ארגון השואף להפוך למוביל בתחומו ומשדר זאת לעובדיו ייהנה ממנוף שיווקי רב עוצמה בענפי הפעילות השונים שלו.

הצבת יעדים נכונה היא תהליך בריא וחשוב לכל ארגון כחלק מתהליך תכנון עסקי המשפר את הארגון ותורם לו.

קראו עוד: יעדי מכירות לסוכנים בחברה

חייגו עכשיו בדיקה עסקית פנייה בווטסאפ