בדוק את העסק שלך

הצעת מחיר

כללי מפתח בכתיבת הצעת מחיר

מתן הצעת מחיר באופן המותאם ליעדים ולצרכים של העסק והלקוח כאחד הינה אומנות חשובה מאין כמוה המהווה חלק אינטגראלי בתהליך גיוס לקוחות לעסק ויצירת הכנסות.

בעת מתן הצעת מחיר יש להקפיד על מספר כללי מפתח שכן זו עשויה לשמש ככלי משמעותי בקידום העסק ומטרותיו, אך מנגד מתן הצעה שאינה מותאמת ליכולותיו של העסק ואינה מפנימה באופן מיטבי את צרכיו עלול להיות מקל של ממש בגלגלי העסק בדרך לצמיחתו ולהצלחתו.

מומחי Advising ערוכים לספק כלים מעשיים בכתיבת הצעת מחיר כחלק מייעוץ עסקי לעסקים שונים באופן המסייע להם להגדיל את רווחיות העסק ולרתום את תהליך ההצעה ואת התוצר המתקבל לטובתו.

עשה ואל תעשה במתן הצעת מחיר

כלל האצבע הראשון בהצעת מחיר הינו השאיפה לרווחיות. הצעת מחיר הכוללת מחיר נמוך מדי שאינו מאפשר לעסק ליצור שולי רווח נאותים, עלולה לגרום לעסק נזק רב במגוון דרכים.

מטרת העל של כל עסק חפץ חיים היא היכולת להגיע לרווחיות בשורה התחתונה. התחייבות לעבודה במחירי הפסד או במחירים שאינם מאפשרים לעסק להרוויח חותרת תחת עיקרון בסיסי זה. בנוסף, מתן הצעת מחיר נמוכה אינו מבטיח כלל וכלל כי הלקוח יבחר לרכוש את המוצר המוצע לו על ידי העסק.

מחיר הוא נדבך חשוב במערכת השיקולים של הלקוח אך הוא לחלוטין לא המשתנה היחיד בשיקוליו ופעמים רבות הוא אף אינו המשתנה העיקרי. מחיר נמוך מדי עלול להחליש את המותג של העסק ולהקשות עליו התמקחות עתידית מול הלקוחות.

בעת מתן הצעת מחיר, חובה לבצע שקילה מדוקדקת של בסיס ההוצאות של העסק בביצוע העבודה, תוך שקלול הוצאות קבועות ושוליות וממנו לגזור שולי רווח סבירים תוך התחשבות בתנאי השוק.

טיפים לכתיבת הצעת מחיר

הצעת מחיר כתובה היטב עשויה לעשות את ההבדל ולהביא לזכייה בפרוייקט בו מעוניין העסק להשתתף. זה מתחיל בנראות המסמך המוגש. יש לוודא כי הקובץ ערוך בצורה נאותה מבחינה גראפית וכי הוא אינו כולל הפרעות ויזואליות הגורעות מכבודו. יש להקפיד על ניסוח בהיר וכתיבה נכונה של ההצעה.

כאמור, מחיר הוא חשוב אך אינו מהווה את חזות הכול. לקוח בעל ניסיון יבחן את מכלול הערך המוצע לו על ידי העסק ועל כן יש לוודא כי ערך זה מוצג בפניו בפירוט בהצעת המחיר. עם זאת, יש להתמקד בתוצרים הסופיים מהם נהנה הלקוח מבלי להתעכב על פירוט יתר של מבנה ההוצאות והעבודה הנדרשת מצד העסק.

יש לתת דגש מיוחד לתנאי תשלום ולפרטם בפרוטרוט בהצעה. אם ביכולתנו, כעסק, להציע גמישות יתרה בתנאי התשלום יש לפרט זאת שכן מדובר ביתרון חשוב.

שער לפעילות העסק

הצעת מחיר היא כלי שיווקי מהמעלה הראשונה. היא מאפשרת לעסק לדרוס רגלו ולהיכנס לטווח ראייתם של לקוחות חדשים שאף אם יבחרו שלא לקבל את ההצעה בפרויקט ספציפי, אם זו כתובה כראוי ומציגה עסק רציני מאחוריה, התוצאה תהיה ביסוס של מעמדו של העסק בשוק ומנוף מצוין לגיוס לקוחות חדשים עתידיים.

קראו בהרחבה: ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

חייגו עכשיו בדיקה עסקית פנייה בווטסאפ