בדוק את העסק שלך

ייעוץ עסקי לסטארטאפים

מי אינו שמע על ההצלחות הכבירות של אנשי ההייטק? נדמה שאת הסיפורים הללו כולנו שומעים היטב. אך ברור שישנם גם כאלה אשר מסיימים את הקיירה שלהם בשן ועין.
חלק גדול מהסטרטאפים בישראל לא באמת מצליחים להגיע למטרות אותן הם סימנו לעצמם מראש וההתרסקות המהדהדת אינה מאחרת מלהגיע.
זאת הסיב שחשוב כל כך לקבל ייעוץ עסקי כאשר רוצים להיכנס לתחום וכבר בשלבים הראשונים של הסטרטאפ שי לקבל ייעוץ עסקי מקצועי. רק כך אפשר להתנהל בצורה נכונה במים הסוערים.

לפני הכול – בודקים כדאיות

כאשר רוצים להתחיל להגשים רעיון, גם אם נראה כי מדובר ברעיון מוצלח במיוחד, לפני שקופצים למים ברוב התרגשות ואולי פזיזות, חובה לעצור ולבחון היטב. האם מדובר בסטרטאפ שיש בה כדאיות כלכלית.
לא פעם מתברר כי רבים וטובים כבר חשבו על הרעיון לפנינו והם כבר עושים חיל בתחום. לנו אין כבר הרבה נתחים בעוגה שכבר חולקה וההפסדים הצורבים על ההשקעה שלנו יגיעו די מהר.
אז לפני הכול חשוב לבדוק את רמת הכדאיות בהשקעה באותו סטרטאפ.

בודקים עלויות

אם הגעתם למסקנה כי אכן מדובר ברעיון ששווה להשקיע בו, עליכם לבדוק מה יהיו העלויות לצורך ההשקעה באותו סטרטאפ. עליכם לבדוק האם העלויות אכן שוות את ההשקעה וכי בסופו של יום, הרווח יעלה על ההשקעה והסטרטאפ אכן שווה את הזמן ואת הכסף שאתם עומדים להשקיע בו.
לצרוך הבדיקה של סעיף העלויות, עליכם לבדוק את מקורות המימון האפשריים שיש לכם לצורך ההפקה של הרעיון, עליכם לברר היטב מיהו קהל היעד אשר אליו אתם מבקשים להפנות את אותו מוצר כמו כן עליכם לבדוק מהן דרכי השיווק של אותו מוצר. אתם צריכים להגיע למסקנה ברורה, איך למעשה אתם מתכננים למכור את המוצר בפועל.

מגדירים את השוק

חשוב להגדיר בצורה ברורה את פלח השוק אשר אליו אתם מבקשים לפנות תוך שאתם שוקלים היטב את דרכי השיווק המרכזיות, לצד האפשרויות התקציביות שיש לכם לצורך כך. עליכם לבדוק אילו מוצרים כבר קיימים בשוק וכיצד מתמודדים המתחרים עם כל הנושא של השיווק, אילו מוצרים עובדים ואילו מוצרים נכשלו. אפשר להתייחס לנקודות התורפה של המתחרים, מהו טווח התמחור שלהם, מהי האסטרטגיה אשר על פיה הם פועלים והאם ניתן לגבש אסטרטגיה יעילה שתוביל באופן ברור לרווחים.
חשוב לזכור כי תמיד תהיינה עלויות נוספות במהלך תקופת ההקמה כמו גם בתקופה שלאחר מכן. אם לא תיקחו את כל אלו בחשבון, אתם עשויים למצוא את עצמכם מופתעים מההשקעה הרבה ללא ההכנסות שציפיתם להם.
לא פעם ישנן הוצאות תקורה של שכירות מבנה, עלויות חשמל, מיזוג, משכורות לעובדים כמו גם למנהלים ועוד.
לאחר כל הבדיקות והבירורים, אפשר להתקדם ולפנות אל משקיעים ולבחון את אפשרויות ההפקה וההשקה של הסטרטאפ.

חייגו עכשיו בדיקה עסקית פנייה בווטסאפ