בדוק את העסק שלך

מועדון הלקוחות המרוצים

 מדוע חשוב ליצור מועדון לקוחות לעסק

אחת הדרכים היעילות להגדיל מכירות בעסק, מלבד רווח גדול מהמכירות, היא הקמת מועדון לקוחות לעסק. צרוף חברים אל מועדון לקוחות נחשב אחד הצעדים החשובים בפיתוח עסקי של כל עסק, חברה או ארגון, וזאת משום שדרך מועדון הלקוחות ניתן לשמור על קשר רציף עם הלקוח, לשאוב מידע על הלקוח ולהכווין את הלקוח לקנייה הטובה ביותר עבורו.

כיום, באמצעות קבלת מידע על הלקוחות, הן דרך פייסבוק (שהיא דרך קצרה ופחות יעילה) או דרך ניהול מועדון לקוחות אקטיבי שהיא דרך מדויקת יותר בעזרתה ניתן לחשוף מול הלקוח: מבצעים, הנחות, מכירות גדולות, חדשות על העסק והטבות שיובילו בסופו של עניין למכירה נוספת.

כל מה שלא ידעת על שיווק באינטרנט

פילוח השוק באמצעות מועדון לקוחות

אחת הדרכים לנהל עסק נכון ומכירה בצורה יעילה יותר, היא באמצעות איסוף מידע על הלקוח והכוונת תהליכי שיווק נכונים ומנותבים נכון אל הלקוח. איסוף מידע ולאחר מכן פילוח השוק והלקוחות נעשה על ידי חברות לניהול מועדון לקוחות או באופן עצמאי ע"י כוח האדם בעסק.

מצב דמוגרפי- בדיקת המצב הדמוגרפי נעשית באמצעות שאלונים שיחולקו ללקוחות שלכם בעת הצטרפות למועדון. השאלון יעזור לכם לנתב פרסום בצורה יעילה יותר אל הלקוחות.

השאלונים הקשורים למצב דמוגרפי יכללו שאלות כגון: מין, מגורי הלקוח, גיל הלקוח, סטטוס ומצב משפחתי, השכלה, חברים, תחביבים ועוד. הקפידו לשאול את השאלות בהדרגה תוך חלוקת השאלות מהבסיסיות לפרטיות יותר בכל פעם.

כוח קנייה – מידע זה נאסף מהלקוחות כאשר אנו רוצים לדעת מהו כוח הקנייה שלהם. את המידע ניתן לאסוף דרך תצפיות על לקוחות או דרך נתונים ממוחשבים באמצעות הכרטיס המגנטי.

התצפיות יספקו לנו מענה לשאלות כמו: מתי נעשות הקניות, איך מסתכלים וניגשים הלקוחות לסחורה, מהן תדירויות הקנייה, כיצד מגיבים הלקוחות למבצעים ועוד. באמצעות מידע זה נוכל להבין כיצד לגשת ללקוחות, באיזה צורה, כיצד לסדר את הסחורה וכיצד לנתב את הלקוח אל הרכישה.

עוד תוכלו לאסוף מידע בצורה ישירה מהלקוחות על ידי פנייה ישירה ללקוח בעת הקנייה ומילוי שאלון נכון שיוביל להסקת מסקנות יעילה.

ביצוע תצפיות – תצפיות הן תהליך הנעשה בדרך כלל על ידי חברה לייעוץ עסקי. חברה מסוג זה תוכל להסביר לכם איך לנהל עסק נכון, להגדיל את המכירות ולבצע גיוס טוב יותר אל מועדון הלקוחות. אם תרצו תוכלו תמיד להעניק שי למשתתפים בשאלונים ובסקרים שלכם.

מלבד התצפיות יעזור מועדון הלקוחות לתשאל את הלקוחות בצורה ישירה יותר על ידי מייל, סמס או פנייה בדף הפייסבוק על הרגלי הקנייה, הצרכים והבקשות של הלקוחות. עם מידע מסוג זה ניתן להתקרב אל הלקוח ולחולל פלאים שיווקים כאלה ואחרים.

לדעת עוד על איך משמרים לקוחות

לגבות או לא לגבות זאת השאלה

בכל הנוגע לשאלה של הצטרפות בתשלום או בחינם למועדון לקוחות, ניתן לומר כי קיימות סיבות לגיטימיות לשתי הדרכים לגיוס למועדון הלקוחות. מצד אחד הצטרפות למועדון לקוחות תוביל בסופו של עניין לתהליך של הגדלת המכירות, לכן חשוב לצרף את הלקוח בחינם אל המועדון.

מלבד זאת, צרוף חינם למועדון לקוחות אינו מעורר אנטגוניזם או כעס בקרב הלקוח שמרגיש תחושת רמייה בעת צרוף למועדון הלקוחות בתשלום.
מצד שני, אם החלטתם לגבות סכום מסוים על צרוף למועדון הלקוחות, תוכלו לבצע סינון במועדון הלקוחות שלכם. לקוחות, שיסכימו להצטרף אל מועדון הלקוחות ואף ישלמו כסף על השייכות, יפגינו רצון לשמור עם בית העסק קשר ויכולת כלכלית לרכוש אצלכם שירותים ומוצרים כמו גם כוח קנייה גדול יותר.

לסיכום נאמר כי כאשר צברתם מועדון לקוחות נאה, חשוב להתחיל לדוור את הלקוחות במידע אודות מבצעים, הנחות מכירות מוצרים חדשים וכדומה.
חלקו מתנות ושוברים לחברי המועדון וערכו מכירות או השקות רק לחברי מועדון תוך הענקת הנחה קבועה לחברי המועדון בכל רכישה. בצורה זאת תוכלו להבטיח פרסום טוב יותר מפה לאוזן, קניות גדולות יותר ולקוחות נאמנים וחוזרים.

שאלות? אל תהססו ליצור איתנו קשר אישי!

חייגו עכשיו בדיקה עסקית פנייה בווטסאפ