X
יש לנו הצעה מיוחדת לבעלי עסקים:


*פגישת אבחון עם מומחה לייעוץ עסקי חינם!

מיקום מיקום מיקום!

מיקומו של עסק חדש יכול להיות גורם מכריע בין הצלחה לכישלון.

בין אם אנו מוכרים מוצר או שירות, יש לתת חשיבות עליונה היכן אנו רוצים למקם את העסק החדש. חלק גדול מהלקוחות של העסק יגיעו אליו דרך חשיפה ויזואלית של המיקום.

בכל מקרה, בבואנו לפתוח עסק חדש – צריך להקדיש מחשבה לנקודה חשובה זאת – בחירת מיקום העסק.

אין זה אומר שרק מקום מרכזי כמו קניון או מרכז מסחרי איכותי הוא התשובה הנכונה לכל עסק.

למעשה זה שילוב עדין בין מיקום כמו בקניון עם תנועת לקוחות מסיבית אך עם עלויות שכר דירה גבוהות מאוד, לבין מיקום ברחבי העיר או היישוב עם תנועת לקוחות דלילה הרבה יותר, אך שכר דירה נמוך.

אז איפה כדאי לפתוח את העסק החדש?

התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית ועל מנת לענות עליה ראשית יש לבחון כמה פרמטרים  בסיסיים.

השאלה הראשונה האם אנו מוכרים מוצר או שירות.

אם אנו מוכרים מוצרים גנריים שמתאימים לרוב האוכלוסייה כגון ביגוד, הנעלה, מזון, ציוד סלולרי, מיקום במרכז מסחרי או קניון יכולים להוות יתרון משמעותי כיוון שלמעשה כמעט כל אחד מהווה לקוח פוטנציאלי.

בנוסף אלו מוצרים שאנו קונים מידי יום או לעיתים תכופות.

מיקום במרכז מסחרי איכותי או קניון יכול לחסוך הרבה כסף לעסק בכך שעלויות הפרסום נמוכות יחסית כיוון מספר לקוחות גדול ייחשפו לעסק בזכות המיקום האיכותי.

לעומת זאת אם אנו משווקים מוצרים ייעודים כגון ברגים, או מזון לכלבים, כדאי שנמקם את העסק במקום נוח ברחבי העיר ובכך לחסוך כסף רב בעלות שכר דירה.

לעומת זאת יהיה עלינו להשקיע בפרסום ושיווק בכדי להגיע אל אותם לקוחות ספציפיים שצורכים את המוצרים אותם אנו משווקים.

קהל המטרה קובע את המיקום

מיקום בקניון או מרכז מסחרי מחייב אותנו למכור במחירים גבוהים יותר מהממוצע בשוק. הסיבה לכך פשוטה.

על מנת שתהיה לעסק את היכולת לשלם עלות שכר דירה גבוה, יהיה עליו למכור את המוצרים במתח רווחים גבוה על מנת שירוויח מספיק כסף גם לשלם את כל ההוצאות וגם בסופו של דבר להרוויח כסף כמובן.

לא כל לקוח מוכן לקנות בקניון ולשלם יקר, והמשימה היא לפלח מהו קהל הלקוחות שלנו: האם הוא לקוח שמוכן לשלם יקר עבור המוצר עבור נוחות קנייה, או שקהל המטרה שלנו מחפש עסקה טובה יותר במחיר זול.

עסק במיקום עם תנועת לקוחות דלילה יחסית לקניון, יכול לאפשר לעצמו לשווק את המוצרים במחיר אטרקטיבי יותר, כי אינו זקוק לרווחים גבוהים מאוד על מנת לממן את הוצאות העסק, ואת שכר הדירה הנמוך יחסית.

אך מנגד יש צורך ממשי בהבאת הידיעה לקהל הלקוחות אודות פתיחת העסק החדש, גם לאלו שאינם פוקדים את האזור בו העסק ממוקם.

הפתרון לכך הוא פרסום באמצעי המדיה השונים, כל עסק לפי התאמה אישית, ובכך תתאפשר גיוס לקוחות חדשים ויצירת מודעות אודות העסק החדש, גם ללא חשיפה ויזואלית ראשונית.

לסיכום

לשאלת בחירת מיקום לעסק חדש אין תשובה חד משמעית. יש לנתח ולתכנן בקפידה מהו סוג המוצר שאנו מוכרים, מהו מחיר המטרה, מחזור מכירות ורווח גולמי צפוי אל מול הוצאות.

הכנה נכונה, תוכנית עסקית, ייעוץ עסקי מוכוון מטרה – כל אלה יוכלו לסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי מיקום העסק החדש שאתם עומדים לפתוח.

שאלות? לחצו כאן פנו אלינו!