בדוק את העסק שלך

מיקור חוץ

לפעמים כדאי להוציא החוצה! מיקור חוץ חכם

עולם העסקים המודרני מזמן אתגרים ניהוליים ומשברים רבים ודורש, בראש ובראשונה, דינאמיות וגמישות ארגונית על מנת להתמודד בשוק תחרותי באופן היעיל ביותר. כתוצאה מכך, צרכי הארגון, תחומי התמחותו והיקף פעילותו עשויים להשתנות לעיתים תכופות ודורשים היערכות מתאימה.

לעיתים נדרש הארגון להשתמש בטכנולוגיות חדשות, לפנות לשווקים חדשים ולא מוכרים, לגייס עובדים חדשים. אחת הדרכים היעילות להתמודד עם השינויים התכופים וצרכים חדשים שצצים ועולים היא להעביר חלק מפעילות הארגון למיקור חוץ.

מיקור חוץ יכול לשפר תהליכים בעסק שלך!

בשנים האחרונות השימוש באמצעי מיקור חוץ (או בשמו הלועזי אאוטסורסינג) עולה משמעותית ומשפיע על דרך הניהול של חברות רבות אשר מפקידות כיום יותר ויותר תחומים בידי חברות חיצוניות.

הרעיון העומד בבסיסו של מיקור חוץ הוא הוצאת פעילויות או תפקידים שאינם מהווים את ליבת הארגון לביצוע על ידי קבלנים חיצוניים המתמחים בתחום פעילות זה, דבר המאפשר לארגונים להתמקד בתחומים יצרניים אשר מהווים את מוקדי הרווח של הארגון.

בעבור ארגונים מסויימים הנחת היסוד היא כי העבודה צריכה להשאר במסגרת הארגון וכי פעילות שמוציאים החוצה היא בזבוז של כסף. לאירגונים אלה עדיין קשה להכיר בעובדה כי מיקור חוץ יכול להיות יעיל עבורם, ההחלטה לפנות בדרך זו היא לא פעם תוצאה של תהליך ממושך המוביל לקבלת החלטה זו.

החלטה המקבלת בדבר הצורך במיקור חוץ נעשה לאחר שההנהלה אבחנה את הפעילות הנדרשת ככזו שמשקלול סיבות עדיף כי תיעשה על ידי גורם אחר.

יתרונות וחסרונות שצריך להכיר

צמצום עלויות – החברה יכולה להתמקד בתחומים היצרניים וכתוצאה מכך לצמצם עלויות תשתיות, עלויות כוח אדם והוצאות נלוות נוספות.

יעילות ודינמיות – הארגון יכול להתאים את היקף הפעילות לצרכים הדינאמיים העולים בשוק התחרותי, להגדיל או לצמצם פעילות, לשנות את מיקוד הפעילות ועוד. כל זאת מבלי להיכנס לעלויות העסקת עובדים קבועים נוספים או צמצום ופיטורים של עובדים קיימים.

התמקדות בליבת העסק – ארגונים אשר נאלצים להקדיש חלק ניכר מזמנם לעיסוק בפעילויות שוטפות מחטיאים למעשה את תפקידם החשוב: פיתוח עסקי. הצורך להיות קשובים לשוק המשתנה, לצפות אתגרים ולהוביל את הארגון להתמודדות יעילה מול אתגרים והזדמנויות.

לצד יתרונות מיקור חוץ, ישנם כמובן גם חסרונות הטמונים בהוצאת פעילויות ארגוניות החוצה.

זליגת ידע – בהוצאת פעילויות לידיים חיצוניות מוותר למעשה הארגון על חלק מהידע המקצועי שיכול להצטבר בארגון וכן, מסתכן בזליגת ידע אל מתחרים עסקיים פוטנציאליים.

קושי בפיקוח – קשה יותר לפקח על איכות הפעילות שאינה מתבצעת בתוך הארגון וישנם ספקים אשר עלולים להוזיל עלויות על חשבון טיב השירות.

לכן, לפני שמפקידים תפקידים או פעילויות פנימיות בידי ידיים חיצוניות יש להיערך ולתכנן את המהלך, לשקול היטב באילו תחומים כדאי לעשות מיקור חוץ ומי נותן השירות הנכון ביותר למשימה.

תפקידים שמהווים את ליבת הארגון מומלץ להשאיר בתוך הארגון ולעשות מיקור חוץ לפעילויות שאין לארגון את הכלים לניהול הפעילות הנדרשת. יש לבחור היטב את החברה שתספק עבורך את שירותי האאוטסורסינג – לוודא שהחברה מקצועית מספיק, רגישה לצרכי הארגון ומתאימה עבורו את השירות המתאים לצרכיו הייחודיים.

כמו כן, חשוב לערוך תיאום ציפיות פנימי ומול ספק השירות ולקבוע מדדים ברורים להצלחה והחזר השקעה. הכנה כזו תבטיח ייצוג אופטימאלי של הארגון כלפי פנים וכלפי חוץ וישיג עבורך את התוצאות הטובות ביותר.

קראו עוד: מה עדיף, עובד שכיר או פרילנסר?

חייגו עכשיו בדיקה עסקית פנייה בווטסאפ