בדוק את העסק שלך

מצגת עסקית

לבנות ולהעביר מצגת עסקית מוצלחת!

כל בעל עסק צריך לדעת ולהכיר את האפשרות להכין ולהעביר מצגת עסקית. רשת האינטרנט והטכנולוגיה המודרנית נותנת לכל אחד מאיתנו שפע של כלים והנחיות לבניית מצגת מוצלחת לצרכי העסק.

בעידן המודרני המתאפיין בהצפה של מידע ומסרים ובסף גירוי מוגבל יש לשים דגש רב על הדרך האפקטיבית ביותר להעביר את המסרים העסקיים שלך. בין אם המדובר במשקיעים, לקוחות חדשים או הנהלה בכירה בארגון – זמן שווה כסף וכדי להשיג את מטרתנו עלינו להעביר את המידע והמסרים שלנו באופן תמציתי ומדויק ועם זאת מעניין ומסקרן.

כיצד ניתן לבנות מצגת עסקית זכירה ומבודלת ועם זאת יעילה וממוקדת? כיצד בונים מצגת אפקטיבית שתמלא אחר מטרותיך?

מטרתה של מצגת עסקית

מצגת עסקית היא כלי שיווקי חשוב שמטרתו להציג בפני קהל את מטרות העסק, המסרים והחזון, אופן הפעילות ומטרותיו הייחודיות של הארגון. מטרתה להצליח ולמשוך את תשומת הלב של הקהל, להשפיע עליו ולהניעו לפעולה או ההחלטה הרצויה לנו.

ישנן מטרות מגוונות למצגת עסקית – מתן מידע, פרסום ושיווק, החדרת מוצר חדש, גיוס הון ועוד, אך המכנה המשותף לכולן הוא הצורך ביצירת הנעה לפעולה. טיב המצגת ואופן העברתה יקבעו האם תושג המטרה לשמה נוצרה המצגת.

כללים לבניית מצגת מנצחת!

קהל היעד – יש להגדיר במדויק מיהו קהל היעד של המצגת, מה הרקע שלו, המאפיינים. לחשוב מדוע הגיעו לראות את המצגת ובפני כמה אנשים נציג. מטרתנו היא להשפיע על רמת המעורבות של קהל היעד ביחס לאג'נדה העסקית שלנו, לגרום לו לעשות משהו כתוצאה מהמצגת או לקבל תובנה כלשהי. לפיכך, עלינו להיות רגישים לצרכי הקהל ולחשוב כיצד לרתק אותו.

התוכן – תוכן מנצח למצגת הוא תוכן תמציתי, מעניין ומסקרן המסופק באופן הדרגתי ומובנה ומועבר בצורה הבהירה ביותר הן ויזואלית והן טקסטואלית. מצגת טובה תתמקד בהשגת מטרות בטווח הקצר ותספק מידע רלוונטי על המטרות ארוכות הטווח.

הזמן – יש לזכור כי לקהל סף גירוי מוגבל. המסר צריך לעבור מהר ובאפקטיביות ולא לפספס את המטרה. לכן, מומלץ לערוך מצגות קצרות על מנת לא לאבד את סבלנות הקהל. בנוסף, מצגת קצרה מעידה על ההבנה כי מדובר בקהל עסוק וכבוד כלפי זמנו היקר.

התאמה לצרכים העסקיים שלך…

המצגת שלך צריכה להתאים לקהל היעד ולמטרות שהצבת לעצמך:

מצגת למשקיעים – נוצרות לשם גיוס הון ממשקיעים פוטנציאליים. על מצגת זו להכיל מידע הנוגע לתוכנית העסקית של החברה ולהתמקד בנושאים החשובים למשקיע: מגמות בשוק, גודל השוק, המתחרים, הדרישות. היבטים הנוגעים להחזר ההשקעה ופחות בהיבטים הטכניים הנוגעים לרעיון או המוצר עצמו.

מצגת שיווקית – מציגה את מוצרי החברה ומטרתה המרת הרעיונות השיווקיים המורכבים לשפה בהירה וממוקדת תוך הדגשת חזקות ועוצמות המוצר או השירות. המצגת תכיל פרטים אודות החברה, החזון ולעיתים גם האסטרטגיה במצגת מסוג זה יש לשים דגש על פשטות ומיקוד לצד יצירת עניין וסקרנות.

מצגת חברה – מצגת עסקית אשר מטרתה הצגת נתונים ותפוקות או תוכנית לאסטרטגיה שיווקית חדשה בפני חברי ההנהלה הבכירה או דירקטוריון החברה. מצגת מסוג זה צריכה להיות תמציתית להתמקד בנקודות החשובות, להציג את הדברים בצורה נכונה ויעילה ולא להעמיס במידע.

צוות המומחים של Advising עומד לרשותך בכל שאלה ובכל עניין הנוגע לתכנון ובניית מצגת עסקית. לאורך השנים סייענו ללקוחותינו לבנות מצגות מסוגים שונים ולמטרות מגוונות. אחד המומחים שלנו ישמח לסייע גם לך בפיתוח העסק.

קראו עוד: אפשרויות הפרסום שעומדות בפניך

חייגו עכשיו בדיקה עסקית פנייה בווטסאפ