ניהול לוגיסטיקה נכון והגדלת הרווחים

ניהול לוגיסטיקה ארגונית בצורה מיטבית יביא את הארגון אל עמידה במטרות תוך מיקסום יכולות. כאשר בוחנים את הצלחתם של ארגונים המצויים בחזית העשייה הכלכלית העולמית, בתחומים שונים, מגלים כי ניהול לוגיסטיקה איכותי הוא נדבך מהותי בהצלחתם, אף שאינו מקבל לעיתים את הזרקור הראוי לו.

כפי שהצגה מוצלחת לא יכולה להתקיים ללא פעילות ענפה ומדוקדקת מאחורי הקלעים כך ארגון משגשג הוא גם פועל יוצא של ניהול נכון של אחורי הקלעים הארגוני – הלוגיסטיקה.

איך משפרים את הניהול הלוגיסטי?

 

לוגיסטיקה היא כל מה שמאפשר לעסק להביא את יכולותיו לתפקוד זה לצד זה ולקיים את פעילותו העסקית. ניהול הלוגיסטיקה מתחיל בניהול מלאי של חומרי גלם ומוצרים, ממשיך בניהול שרשרת האספקה בארגון – היכולת להבטיח כי היסודות לעבודתו התקינה של העסק ייפגשו בזמן ובמקום המתאימים וממשיך במתן שירותים שונים לענפיו השונים של הארגון על מנת להבטיח כי אלה יוכלו לבצע את עבודתם ללא הפרעות.

ארגונים רבים מוצאים עצמם מתקשים לייצר רווחיות משמעותית לאורך זמן אף שבידם מוצר ייחודי ומבוקש בשוק. ניהול לוגיסטיקה יעילה יותר עשוי להיות התשובה לכך במקרים רבים. במסגרת ייעוץ עסקי תיבחן האסטרטגיה העומדת במרכזו של ניהול הלוגיסטיקה בארגון ויוצעו דרכי התייעלות באופן הביצוע של ניהול פרויקטים ספציפיים בהם יאתרו מומחי ADVISING אפשרות לשיפור.

כדי לשפר את ניהול הלוגיסטיקה בארגון יש לבצע אבחון של צמתים מרכזיים בעבודתו תוך איתור 'צווארי בקבוק' שונים והתרתם.

מומחה חיצוני אובייקטיבי עשוי להיות האדם המתאים ביותר לביצוע והנהגה של שיפורים אלה במערך הלוגיסטי בארגון שכן הוא נהנה ממבט הוליסטי על הנעשה בו ומנקודת מבט טרייה.

לעיתים השינוי שיידרש יהיה משמעותי ורחב היקף כגון החלפת ספקים מרכזיים העובדים עם הארגון במשך שנים או נכונות לגשת למשא ומתן אינטנסיבי עם גורמים שונים בשרשרת האספקה.

בפעמים אחרות השינוי הנדרש יהיה קטן הרבה יותר כגון איחוד של עבודות שונות המבוצעות במערכי הארגון השונים, התנהלות נבונה וחכמה יותר בניצול הנדל"ן שלו ועוד.

התווית ניהול לוגיסטיקה יעיל תאפשר למנהלי הארגון לרכז את מירב מאמציהם ותשומת ליבם לפעילות הליבה של הארגון ותאפשר לו לשפר את החדשנות והיעילות של עובדיו. עובדים הנהנים מלוגיסטיקה יעילה הם עובדים שבעי רצון יותר התורמים תרומה רבה יותר להתפתחות הארגון ולשגשוגו.

השורה התחתונה – יעילות והגדלת הרווחים

שיפור הניהול של הלוגיסטיקה בארגון נהנה משיעורים גבוהים של החזר על ההשקעה. כאשר היסודות להצלחה כבר מצויים בחיקו של הארגון – החל ממוצר טוב ועד לשיווק נכון, ניהול נכון יותר של 'אחורי הקלעים' של הארגון יתרום בצורה מהירה ליעילותו בדרך שמתבטאת במהירות יחסית בשיפור המכירות והרווחים ובהגדלת השורה העליונה והתחתונה כאחד.

ניהול לוגיסטיקה מיטבי מוודא שדברים ייעשו מהר יותר, בעלות פחותה ובמינימום של טעויות והוא הכרחי לכל ארגון השואף להצלחה ארוכת טווח.

הצבת יעדים – תורמת לרוח הארגון ולתוצאות

 

פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו