X
יש לנו הצעה מיוחדת לבעלי עסקים:


*פגישת אבחון עם מומחה לייעוץ עסקי חינם!

ניהול מכירות

רווחים באמצעות ניהול מכירות אפקטיבי יותר

בעלי עסקים רבים, מכניסים מוצר מעולה לשוק ומחדירים אותו לתודעת הלקוח על ידי ייעוץ שיווקי, שכירת שירותים של משרדי פרסום והעזרות בחברות קידום. אך לעיתים, המשבר בעסק מתחיל כאשר מערכת ניהול מכירות אינן מספיק משומנות וברגע האמת לא מנוצלת נכון שעת הכושר בה יש לבצע מכירה טובה ואיכותית.

והמוצר? – נשאר על המדף. אז איך מנהלים עסק נכון, באופן רווחי יותר? באמצעות מערכי מכירות טובים יותר! כמה טיפים בהמשך.

אבחון וניתוח שוק

בתחילת תכנון מהלך המכירות חשוב מאד לנתח את השוק והענף בו אתם נמצאים. ניתוח השוק יעזור לכם להבין מול מי אתם מתחרים, מיהו קהל היעד שלכם וכיצד יש לפנות אליו: מרמת הפרסום עד רמת המכירה הפרונטאלית וכיצד ניתן לשמר את הלקוח.

בשלב השני, חשוב לדעת ולהעביר למנהלי האזור ולמנהלי המכירות שלכם את דרכי המכירה האפקטיביות ביותר, שייעזרו להעלות את אחוזי המכירות לארגון או לחברה. על מנת לנהל עסק נכון ובצורה רווחית יותר חשוב שמנהלי האזור יעבירו את המידע הנחוץ על ידי הדרכות למנהלי החנויות עד לרמת המוכרנים.

עוד חשוב להעביר בצורה טובה ביותר את אופי החברה, דרכי הגישה ללקוח, ואופן ההתנהלות מול הלקוח – עם דגש על נהלי עבודה ומדיניות החברה.

קביעת מערכים שיווקיים וארגוניים

על מנת שכל סניף או חנות שלכם יתנהלו נכון ובצורה מכירתית, חשוב כי תגדירו אל מול כל עובד ועובד את תפקידו ותחומי האחריות שלו.

באופן זה יתנהל העסק בצורה טובה וחלקה יותר והמכירות יעלו ויתנהלו בצורה מסודרת וביעילות גבוהה יותר. הכלים שתוכלו לתת למוכרים יתחילו במחלקות השיווק שלכם שינהלו מועדון לקוחות שינתב את הלקוחות לסניפים שלכם.

משיכת לקוחות על ידי מועדון נעשית באמצעות שמירה על קשר עם הלקוח שיגיע לבית העסק על מנת לקבל את ההטבה, המבצע, הקופון או הטובין שאותם מציעים להם במחלקה השיווקית.

עוד תוכלו להעביר כלי מכירה אל המוכרים כגון: אפשריות להנחות מסוימות, פריסות לתשלומים, אופציות להחלפה או החזרת כסף ומגוון כלים שיעזרו לסגור מכירה ולהגדיל אותה.

הקמת תוכנית עבודה

לצד המערך השיווקי חשוב להכין תוכנית עבודה מפורטת להמשך הדרך, לניהול עסק והקמת מערך מכירתי טוב יותר. תוכנית עבודה מוצלחת ניתן לבנות באמצעות יועץ עסקי שמסייע באבחון הדרוש לעסק שיסייעו להקים מערך מכירתי טוב יותר ופורה יותר.

הדרכות עובדים וקליטת עובדים

כאשר אתם, כבעלי עסק מתכננים מערך שיווקי מכירתי חשוב לדעת מיהם העובדים אותם אתם רוצים להעסיק בנקודות המכירה שלכם. לדוגמא: אם אתם בעלי חנות למוצרים טבעיים או טבעונים, חשוב כי תעסיקו אנשי שירות בעלי חיבור מסוים לעולם הטבעונות שיכולים להזדהות ואף לנסות את מגוון המוצרים שאתם משווקים.

אם אתם בעלי מסעדת בשרים, חשוב כי המלצרים יוכלו להמליץ על נתחי בשר מתוך ניסיון, טעימות ולמידה קלה על הנושא. זכרו כי אם המוכר מתחבר למוצר – הסיכוי לסגירת מכירה יהיה גבוהה יותר מאשר מוכר שאינו מתחבר ומנסה לשכנע את הלקוח עם ספק בליבו – מה שבוודאי יצוץ במהלך המכירה וינטרל אותה.

שמירה על אופי שיווקי בנקודות המכירה

לאחר שהבהרתם לעובדים באופן אישי ובאמצעות הדרכה מהו אופן המכירה והשירות בעסק שלכם, חשוב לדעת להמשיך ולתחזק את הלך הרוח המכירתי בכל זמן. עקבו אחר ביצועי המוכרים והעובדים ובצעו חלוקת תפקידים נכונה.

שמרו על מוכרים במצב רוח טוב ועודדו מכירות באמצעות מתן בונוסים והטבות.

חשוב מכל – דאגו כי המכירות יעשו באלגנטיות ובטוב טעם וזאת על מנת לא לעורר אנטגוניזם בקרב הלקוחות.

קראו עוד: מה ההבדל בין שיווק למכירות?

נכתב ע"י

אסי קומבליס - יועץ עסקי וארגוני
אסי קומבליס - יועץ עסקי וארגוני
לימודי תואר ראשון בניהול ופסיכולוגיה.‬
‫יועץ ארגוני מוסמך מטעם אוניברסיטת בר-אילן.‬
‫בתפקידו משלב אסי ניסיון של 20 שנה בניהול והקמת‬
‫עסקים, וייעוץ ארגוני ועסקי לחברות ועסקים,‬
‫השכלה אקדמית רחבה בתחום הייעוץ הארגוני וידע‬
‫מעשי שצבר בתפקידים בכירים שמילא בעבר כמנכ”ל,‬
‫מנהל שיווק ויועץ עסקי. איש ים, חובב גלישת רוח.‬