לייעוץ ראשוני

ניהול שינוי ארגוני

כך תבצעו ניהול שינוי ארגוני אפקטיבי

"הדבר הקבוע היחיד בארגונים הוא השינוי" אמר א.פ סלואן, מנהל בכיר בג'נרל מוטורס וידע על מה הוא מדבר. סביבת העבודה המודרנית היא כה דינאמית וטומנת בחובה שינויים ארגוניים תדירים כך שכיום אחד הפרמטרים החשובים ביותר בהצלחתו של ארגון הוא יכולתו להתמודד איתם בהצלחה ויותר מכך, לנהל אותם כך שיהפכו להזדמנות ומנוע צמיחה עבור העסק.

אולם, בעוד הטבע הארגוני דורש אותו באופן מתמיד, הטבע האנושי נוטה להתנגדות אליו ומכאן שניהול שינוי הוא אחד האתגרים הגדולים העומדים כיום בפני הנהלת הארגון. במהלך השנים פותחו מספר רב של שיטות ומודלים לשינויים ולהתמודדות ארגונית מוצלחת.

אז כיצד ניתן להתכונן לתהליך? איך לבצע אותו בהצלחה? כיצד יוצרים אליו מחויבות?

אל תפחדו מהתנגדויות

בני אדם מעדיפים יציבות, הם אוהבים לדעת למה עליהם לצפות ולכן התגובה הראשונית לשינוי מכל סוג היא לנסות ולשמור על איזון, כיוון שהוא יוצר תחושה של חוסר ודאות. כאשר מדובר בארגון, העובדים בוחנים את האינטרסים שלהם וכאשר הם חוששים שהם עלולים להיפגע באופן כלשהו, טבעי כי הם יביעו התנגדות לתהליכים של ניהול שינוי.

עובדים שחוששים כי יפגע הביטחון התעסוקתי שלהם, המעמד שלהם, הסמכות, ההכנסה או בנסיבות האישיות בכלל, יגיבו לשינוי בהתנגדות, חשדנות, פחד ולעיתים בעוינות. לכן מנהיגות, הן מצד המנהל והן מצד עובדים מעורבים, הנה קריטית לתהליך.

כמנהל חשוב לזכור כי ההתנגדות היא טבעית ולא בהכרח שלילי, ההתנגדות מסייעת לזקק את הרעיון, להבהירו ואף לשפרו. אולם במידה וניהול שינוי לא מתבצע נכון, הוא עלול לגרום לפגיעה קשה במוטיבציה של העובדים ואף למשברים ולהכשלת התהליך.

טיפים בעת ניהול שינוי ארגוני שמשיג את המטרה

ניהול שינוי ארגוני אפקטיבי משמעותו תקשורת אפקטיבית עם אנשי הארגון, שיעזרו לחבר ולרתום אותם לתהליך בשלב היישום. לכן יש להציג בפני העובדים את הסיבות לתהליך המתבצע, המשמעויות וההשפעות הצפויות ולשדר להם את המסר כי הם חשובים ונדרשים.

יש לתקשר באמצעות מסרים ברורים ואחידים שיקלו על חוסר הודאות. מה עומד להתרחש? מתי יתרחש? כיצד הוא עתיד להשפיע? יש לוודא שהעובדים מבינים את המשמעות ואת התוצאות המצופות, ע"מ שהחשש וההתנגדות יפחתו.

יש לצור אווירה משתפת ובטוחה בה העובדים מרגישים בטוחים להביע את דעתם ולצור שיתוף ומעורבות של העובדים בתהליך קבלת ההחלטות, בתכנון וביישום. עובדים שמרגישים שהם חלק מניהול שינוי בארגון מרגישים אליו מחויבות גדולה יותר.

תפקיד הייעוץ העסקי בתהליך

יועץ ארגוני הוא בעל ניסיון רב במהלכים כמו ניהול שינוי ארגוני שניצב בפניך. הוא ליווה מנהלים רבים בתהליכים דומים, הוא מכיר שיטות עבודה ומודלים יעילים של ניהול שינוי ויוכל לסייע לך, כמנהל, להתכונן לקראתו, לנהל אותו בהצלחה, להתמודד עם ההתנגדות ובעיקר לוודא הצבת יעדים נכונה בתוכנית וכמובן השגתם, לטווח הקצר והארוך והובלת הארגון לתוצאות האופטימליות!

מומחי ADVISING ערוכים לספק ייעוץ ארגוני בתהליך המורכב והעדין בארגון, תוך יישום של ניסיון רב בשוק תחרותי וידע, הן תיאורטי והן מעשי, ייקר ערך שיוביל אותך להצלחה.

ניהול שינוי ארגוני איננו תהליך פשוט. שינוי, כמו משבר, טומן בחובו הזדמנויות שאם ינוצלו כהלכה יוכלו להפוך למנוע צמיחה לפיתוח עסקי, אך אם לא ינוהלו נכון, יהפכו לאיומים ולכשלים. תפקיד הייעוץ הארגוני הוא ללוות אותך בהובלתה ולתמוך בך בכל שלב בדרך.

קראו עוד: בחירת מומחים מתאימים לליווי העסק שלך

חייגו עכשיו בדיקה עסקית פנייה בווטסאפ