אם הגעת לשלב בו החלטת לפתוח עסק חדש, אז ראשית מזל טוב.

בטח שאלת את עצמך האם יש בידי את כל הכלים והידע על מנת להקים לא סתם עסק, אלא עסק רווחי ויציב, שמרוויח הרבה כסף, עם זרימת לקוחות שוטפת, תזרים מזומנים חיובי, נהלי עבודה מסודרים, כוח אדם איכותי ועוד נושאים רבים שהם הכרחיים להקמה והצלחה של עסק חדש בישראל.

אם אתה עומד לפני פתיחת עסק חדש ואתה רוצה גם להצליח, יש דברים שאתה חייב לדעת!

פתיחת עסק הוא לא עניין של מה בכך. רבים טובים ניסו ונכשלו בעיקר בגלל חוסר ידע וניסיון בנושאים כמו שיווק, ניהול וכספים.

על מנת לגביר את הסיכוי שלך לפתוח עסק חדש מצליח, גיבשנו עבורך את 15 הנושאים הכי חשובים שיעזרו לך להגשים את החלום שלך.

15 צעדים אלו יעניקו לך סודות, טיפים ושיטות ייחודיות, שאם  תדע לשיים אותם, העסק החדש שלך יפרח וישגשג לאורך שנים.

אז בוא נתחיל כבר מהצעד הראשון.

צעד 1 – תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא הצעד הראשון וההכרחי על מנת לקבל תמונה מקיפה של העסק העתידי.

תוכנית עסקית טובה, היא תוכנית שאפשר ליישמה במציאות הישראלית, בהתאם למשאבים העומדים לרשותך.

בתוכנית מפורטים נושאים חשובים כגון: מהו סכום ההשקעה הדרוש להקמת העסק, מבנה ארגוני, תקציבי פרסום ושיווק, ניתוח שוק ומתחרים, דוחות רווח והפסד עתידיים, תמחור מוצר ועוד.

כל אלו יתנו לך תמונה ממעוף הציפור האם העסק שאתה מתכוון לפתוח הוא בר קיום, ואלו שינויים עליך לעשות על מנת להגביר את הסיכוי להצלחה.

לא משנה מה, אל תפתחו עסק ללא תוכנית עסקית!

צעד 2 – יועצים וקורסים

לרוב בעלי עסק חדש הם חסרי ניסיון עסקי או ידע בניהול, או שניהם.

מעצם עובדה זו סיכויי ההצלחה פוחתים. נסו לדמיין שהחלטתם לפתוח מוסך לתיקון מכוניות, אבל אתם לא יודעים לתקן מכונית.

הפתרון לכך פשוט – הקיפו עצמכם ביועצים מומחים: רואה חשבון, מומחה ייעוץ עסקי, עורך דין מנוסה. דרך נוספת הוא קורס יזמות עסקית שם תוכל לקבל כלים מעשיים וידע ניהולי ושיווקי מעשי ומידי.

צעד 3 – מיקום מיקום מיקום

בין אם אתם פותחים עסק של מכירת מוצר, או עסק שירות, מיקום איכותי הוא תנאי לעסק רווחי ומצליח.

עליכם לבצע את השיקול בין מיקום איכותי ויקר כמו קניון למשל, עם תנועה של עשרות אלפי אנשים ביום, לעומת שכר דירה אסטרונומי, לבין מיקום פחות איכותי וזול יותר, אך עם תנועת אנשים קטנה בהרבה מאשר קניון.

צעד 4 – מיתוג

מה זה בכלל מיתוג ולמה זה חשוב? מיתוג זה יצירת מעטפת שיווקית לעסק החדש. מיתוג כולל אלמנטים כמו שם לעסק, סלוגן שיווקי, לוגו, כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, אתר אינטרנט ושילוט מתאים.

העניין הוא איזה לוגו או סלוגן יתאימו לך? איך יוכלו הלקוחות החדשים להזדהות בקלות עם המוצר או השירות שאתה מספק? המטרה היא שהלקוחות יוכלו לזהות ולזכור את העסק החדש שלך כאשר יזדקקו למוצר שאתה מוכר או לשירות שאתה מעניק.

מיתוג מקצועי ונכון של העסק יבדל אותו מהמתחרים ויזרים אליך לקוחות חדשים שוב ושוב.

צעד 5 – בנקים

בנק הוא אחד מאבני היסוד לעסק חדש ומצליח. טרם פתיחת העסק החדש מומלץ לקיים פגישות עם מספר בנקים על מנת לקבל את מסגרות האשראי המתאימות והריביות הטובות ביותר, בהתאם לכתוב בתוכנית העסקית.

בכלל מומלץ לנהל עסק עם יותר מבנק אחד. שניים זה אופטימלי. ככה לא תהיה תלוי בבנק אחד ותוכל להשוות מחירים, עמלות הבנקים ומסגרות אשראי.

צעד 6 – תזרים מזומנים

תזרים מזומנים הוא לב ליבו על העסק. זאת הדרך הטובה ביותר למניעת החזרת צ'קים ולניהול חשבון בנק תקין.

בעסק חדש הוצאות ההקמה גבוהים, ומן הסתם ייקח זמן עד שהעסק יגיע לנקודת האיזון שלו ויתחיל להרוויח כסף.

תזרים מזומנים משקף את המצב בבנק בכל זמן נתון בעתיד הנראה לעין. תזרים מזומנים מכיל מחד את כל ההוצאות השוטפות וההוצאות נוספות אל מול צפי הכנסות משוער.

כך תוכל לדעת האם מסגרות האשראי בחשבון הבנק העסקי שלך יכולות להכיל את שטף ההוצאות וההכנסות בכל רגע נתון.

כך תנהל נכונה את תזרים המזומנים שלך!

צעד 7 – שיווק

המשפט הטוב ביותר לדעתי לתאר מה זה שיווק הוא: "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו".

שיווק זה השקעה לטווח ארוך, משקיעים היום קוצרים אחר כך. משקיעים בתוכניות פרסום, קדום מכירות, מוצר או שירות חדש עתידי, וזאת על מנת לקצור מכירות בעתיד. עסק שלא "יזרע" שיווק לא "יקצור" מכירות בעתיד.

צעד 8 – איך למכור?

שיטות מכירה מקצועיות, מבטיחות שנוכל למכור לאחוז גבוה של לקוחות. למה זה חשוב? נניח שאחרי שהקמנו עסק חדש, השקענו הרבה כסף, בנינו תוכנית עסקית, השקענו בשיווק וסוף סוף נכנסים לקוחות, אבל הם לא קונים!

אז נשאלת השאלה מה עשינו לא נכון? למה הלקוח לא קנה? התשובה לכך פשוטה. לתהליך ניהול מכירה נכון יש שלבים בסיסיים המשלבים טכניקה פשוטה ושיטות מתאימות, על מנת לסגור עסקה באחוזים גבוהים ולקבל תשלום מהלקוח.

צעד 9 – ניהול

בעסק החדש שלך סביר להניח שאתה תהיה המנהל, או השותף שלך. אז איך מנהלים עסק נכון? מיהו מנהל טוב? התשובה היא: מנהל טוב עוסק בניהול ולא בעבודה.

אם אתה המנהל אבל למעשה עובד במכירות, שיווק, או כספים, אז אתה מאוד עסוק בעבודה. אז מי מנהל את העסק החדש שלך? דמיין ספינה שרוצה להגיע לנמל מבטחים, או עסק חדש שרוצה לגייס לקוחות ולהרוויח כסף.

בגשר הפיקוד של הספינה ניצב הקברניט, המנהל, שמנווט את העסק / ספינה. אבל מה קורה שהקברניט / מנהל הולך לעבוד בחדר המכונות או במטבח כלומר למכור ולספק סחורה? ספינת העסק שלך מפליגה לשומקום ועלולה לעלות על שרטון…

קרא יותר על סגנונות הניהול השונים

צעד 10 – כוח אדם

אחד השלבים בפתיחת עסק חדש הוא גיוס כוח אדם. המלצתי היא לגייס כוח אדם איכותי, אל תתפשר.

בעסק קטן ובינוני, לכל עובד יש משמעות עצומה. בין אם הוא איש מכירות, פקידה או נהג. איש מכירות בינוני יביא כנראה מכירות בינוניות וכן הלאה.

הגדר תחילה מהם התפקידים והכישורים שעובד חייב לדעת, כגון ניסיון קודם והשכלה מתאימה. התייעץ עם מומחי השמה וגיוס כוח אדם ובצע סינון קפדני על מנת שבעסק החדש שלך לא יהיו עובדים טובים, אלא עובדים מעולים!

צעד 11 – נהלי עבודה

כל עסק ובמיוחד עסק חדש חייב להתנהל על פי נהלי עבודה מסודרים.

תפקיד הנהלים הוא ליצור תקשורת נכונה בין המחלקות השונות: שיווק, שירות, מכירות, כספים, על מנת שצוות העובדים יפעל יחד כמכונה משומנת היטב.

עסק עם נהלי עבודה מסודרים חוסך הרבה כסף בכך שהוא מתנהל ביעילות מקסימלית בד בבד עם מתן שירות איכותי ללקוח.

עסק המתנהל בבלגן, גם מפסיד כסף וגם אינו מעניק שירות איכותי ללקוח.

רצוי לעגן את נהלי העבודה בספר נהלים מסודר, שישמש בעתיד כמדריך לקליטת עובדים חדשים בצורה מהירה ויעילה.

צעד 12 -שימור לקוחות

אחרי שטרחנו כל כך בשיווק, מיתוג ופרסום וגם הצלחנו לנהל תהליך מכירה יעיל, מי מבטיח שהלקוח יחזור שוב לקניות נוספות?

הנה כלל: לעסק חדש או ישן ללא לקוחות חוזרים אין זכות קיום.

אז איך מבטיחים שהלקוח יחזור אלינו? התשובה היא מועדון לקוחות.

לא סתם מועדון לקוחות אלא מועדון לקוחות השומר על קשר רציף עם הלקוח, מציע לו מבצעים ומתנות, צבירת כסף על קניות, וכל זה על מנת להבטיח שאת הכסף הבא הוא יוציא אצלך בעסק ולא אצל המתחרים.

זכור: הלקוחות שלך הם שותפים למסע

צעד 13 – אינטרנט ופייסבוק

עסק חדש ללא אתר אינטרנט מודרני מקביל לעסק ללא טלפון. אתר אינטרנט או דף פייסבוק הם כלים נהדרים להביא לידיעת הציבור אודות פתיחת העסק החדש שלך.

דרך הרשת תוכל לתקשר ישירות עם מגוון רחב של לקוחות ולהציע ישירות את המוצר או השירות שאתה מציע.

תשקיע באתר איכותי, עם תמונות וסרטונים איכותיים, הזן תכנים מעניינים וכמובן בצע פעולות קידום ממומנות או אורגניות לקידום האתרים שלך.

צעד 14 – מיחשוב

מנהל טוב בודק את העסק שלו בתכיפות ע"י דוחות שונים כגון מאזן בוחן, דו"ח רווח והפסד, מתח רווחים גולמי, רמת הוצאות וכדומה.

על מנת להפיק מידע זה, מומלץ ללמוד היטב איך להשתמש בתוכנות מחשב לניהול עסק.

אם העסק שלך דורש קופה, עשה סקר קטן, פגוש כמה חברות קופה שונות, ועמוד על ההבדלים ביניהם מי הכי מתאים לספק לך את המידע לו אתה זקוק על מנת לנווט את העסק שלך להצלחה.

צעד 15 – פרסום

אי אפשר להקים עסק חדש מבלי להשקיע סכום משמעותי בפרסום וקידום.

גם אם העסק שלכם ממוקם במקום מרכזי עם הרבה תנועה, פרסום הוא שלב הכרחי בהצלחת העסק אחרת לא יהיו לך מספיק לקוחות, משמע העסק לא ירוויח או חס וחלילה עלול להפסיד.

אז איפה מפרסמים, איך וכמה? יש כיום שלל אופציות של פרסום. רדיו אזורי או ארצי, עיתונות חדשות או מגזינים מקצועיים, אינטרנט ופייסבוק כבר אמרנו?

פליירים, שלטי חוצות, מיילים, מסרונים ועוד. חלק את תקציב הפרסום שלך לשניים שלושה אפיקים שונים ומדוד מהו הערוץ היעיל ביותר לעסק שלך.

לסיכום

פתיחת עסק חדש הוא תהליך מרגש ומלהיב, אין ספק בכך. אך יש לזכור שאין מדובר במשחק ילדים וכי יש לשקול ברצינות את צעדך העסקיים.

אני מאוד ממליץ ליישם את כל אחד מ-15 הצעדים שיגדילו משמעותית את הסיכוי שלך לעסק רווחי, יציב לאורך זמן, עם מוניטין איכותי ואווירה נעימה לצוות העובדים, קהל הלקוחות וכמובן לך.

שאלות? אל תהססו ליצור איתנו קשר אישי!

פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו