X
יש לנו הצעה מיוחדת לבעלי עסקים:


*פגישת אבחון עם מומחה לייעוץ עסקי חינם!

לדעת הכל על שיווק!

לא משנה על איזה עסק מדובר, כולם רוצים למכור. כמנהל חברה, העיסוק היום יומי בשאלה כמה מכרנו היום, אינו מרפה ומלווה אותך יום יום לכל אורך השנה.

גם לצוות המכירות של החברה משימה לא פשוטה. עליהם לעמוד ביעדי המכירה שנקבעו. זה כמובן בתקווה שאכן לאנשי המכירות שלך יש יעדי מכירה ברורים, אחרת איך יגיעו ליעד, אם אינם יודעים כמה ומתי הם צריכים למכור.

הקושי בכל הסיפור מתחיל כשאין מספיק מכירות. צוות המכירות שלך עובד קשה: נלחמים על כל עסקה, מציעים מוצרים חדשים, הטבות, מקיימים פגישות.

בנוסף פרסמת קמפיין בגוגל או פייסבוק למשך שלושה חודשים וזה לא ממש עבד. אמנם הגיעו כמה לקוחות אבל זה בהחלט לא כיסה את הוצאות הפרסום.

עד עכשיו עסקת רק במכירות נטו. אין שום השקעה בשיווק. אתה וודאי שואל את עצמך האם מבצעים ופרסום לשלושה חודשים לא נחשב לשיווק והתשובה היא לא, זה לא שיווק, אלא רק מכירות. אז מה כן אומר שיווק?

שיווק = השקעה לטווח ארוך

שיווק אינו עוסק רק בטווח הקצר, כמו מכירות, אלא בטווח הארוך. חלק חיוני בשגשוג בכלל ושגשוג בעסק בפרט, הוא השקעה לטווח ארוך.

כמנהל אתה חייב לחלק את התקציב כך שחלק ממשאבי החברה יופנו לאפיקים ארוכי טווח.

אחת הדרכים העיקריות לבסס ולהגדיל את המכירות היא שיווק. פעולות שיווק מתבצעות לאורך זמן עד שניתן לקצור באמת את פירות ההצלחה.
שיווק נכון מחייב תכנון יסודי וקפדני וגיבוש תכנית שיווקית, רצוי בשיתוף צוות המכירות.

איך בונים תכנית שיווקית?

שלב ראשון עליך להגדיר לאן מועדות פני החברה לשנה הקרובה. היעדים אמורים לכלול יעדים מספריים כגון מחזור מכירות רבעוני או שנתי, מפולג לפי מוצרים או שירותים. ניתן גם לפלג את המכירות על פי לקוחות קיימים ולקוחות חדשים.

לאחר הגדרת היעדים הפיננסים עליך לגשת לאסטרטגיית השיווק:

  • כמה לקוחות חדשים בכוונת החברה לגייס השנה?
  • אלו מוצרים חדשים בכוונת החברה לשווק בעתיד?
  • מהו המסר והקונספט השיווקי שהחברה רוצה לשדר ללקוחותיה?
  • הגדרת יעדי המדיה השונים לפרסום וחלוקה לפי תקציב: שיווק באינטרנט, רדיו, עיתונות ועוד.
  • מהו קהל הלקוחות המתאים לחברה?
  • איך מאתרים נישות חדשות?

החלק הסופי בתכנית השיווק הוא לוודא שאכן התכנית שגיבשת תואמת את המציאות העסקית הנוכחית, כלומר מה הסיכוי שהתכנית השיווקית תתממש הלכה למעשה.

ניתן ורצוי ליצור תסריטים מגוונים ולהזין נתונים כספיים שונים, מטרות אחרות, אמצעי מדיה נוספים וזאת על מנת לאתר את נתיב ההצלחה לחברה שלך.

לסיכומו של עניין

על מנת לקצור מכירות עליך לזרוע שיווק. כפי שנאמר “הזורעים בדמעה, ברינה יקצורו”.

דגש אחרון על המילה “בדמעה”: אכן קשה להשקיע כספים, זמן ומאמץ לטווח הארוך במציאות העסקית של היום, אבל ללא זרעי השיווק, לא יהיה מספיק יבול לקצור מכירות.

רוצה לשמוע יותר? אנחנו כאן בשבילך!

נכתב ע"י

אסי קומבליס - יועץ עסקי וארגוני
אסי קומבליס - יועץ עסקי וארגוני
לימודי תואר ראשון בניהול ופסיכולוגיה.‬
‫יועץ ארגוני מוסמך מטעם אוניברסיטת בר-אילן.‬
‫בתפקידו משלב אסי ניסיון של 20 שנה בניהול והקמת‬
‫עסקים, וייעוץ ארגוני ועסקי לחברות ועסקים,‬
‫השכלה אקדמית רחבה בתחום הייעוץ הארגוני וידע‬
‫מעשי שצבר בתפקידים בכירים שמילא בעבר כמנכ”ל,‬
‫מנהל שיווק ויועץ עסקי. איש ים, חובב גלישת רוח.‬