לייעוץ ראשוני

תהליך ייעוץ ארגוני – הלכה למעשה

שיטת הייעוץ של ADVISING פותחה על מנת להעניק לארגון את הכלים הדרושים לו כדי להגשים את יעדיו, להתפתח ולהתמודד עם קשיים פנימיים וחיצוניים.

לכל ארגון מערכת צרכים ייחודית, מטעם זה, תהליך זה עוצב על מנת לאפשר התאמה אידיאלית של תהליך ניהול שינוי על שלביו השונים למידות הארגון, התנהלותו ואתגריו.

השלב הראשון של תהליך הייעוץ, שם דגש על אבחון צרכים ויעדים בחברה.  במסגרתו, מנוסחות מסקנות הנוגעות להתנהלותה הפנימית והחיצונית ומונחים היסודות למהלכים הארגוניים הנדרשים.

גיבוש מדיניות עסקית

השלב הנוכחי הינו שלב ב', עוסק בגיבוש מדיניות עסקית וארגונית תוך התאמת אסטרטגיה שיווקית ומציאת דרכים מעשיות להגשמת חזון החברה. מהלך זה מורכב ממספר שלבים שראשיתם בפיתוח תוכנית עסקית.

תוכנית עסקית הינה מסמך עסקי המאפשר לארגון לקבל תמונה מדויקת על פעילותו ולנסח את מטרותיו. במסגרתה, תיבחן הכדאיות הכלכלית של פרויקטים עתידיים ותגובש תכנית עבודה מתאימה.

תכנית עסקית, חיונית גם על מנת ליצור ניתוח מקצועי הדרוש לפנייה למשקיעים פוטנציאליים ובעבור גיוס הון ראשוני לצרכי הקמה או תהליכי פיתוח.

לשם כך, נדרש העסק להציב את יעדיו, להציג את שירותיו ולהציע סקירה של כוחות השוק, קרי המתחרים.

ניסוח המסמך הנו השלב הראשון במערך של שינוי. במסגרתו ייקבעו למעשה יעדי המכירה, ינוסחו דרכי פעולה לתגבור מחלקות חלשות ותיבחן רווחיות הארגון.

חזון ואסטרטגיה

בשלב זה, ניתן יהיה לבנות את חזון החברה. לעתים קרובות יש נטייה מוטעית שלא להקדיש לנושא את החשיבות הראויה לו, אולם הניסיון מלמד כי חזון עסקי לא מיועד רק לארגונים גדלים וקונצרנים ציבוריים.

חזון למעשה, הינו מטרת העל של הארגון. מטרה זו ניצבת בכל פעם שעומדים מול שאלה, החלטה, התייעצות או פרויקט חדש. גם בשלב זה, שמור לצוות מקום מרכזי ביישומו של החזון ועקרונותיו, הן בפעילות התקינה והן בעתות משבר.

לאחר שגובש החזון, ניתן לקבוע מהי האסטרטגיה הנכונה ביותר בעבור הארגון. אסטרטגיה שיווקית היא שם כולל לסך המהלכים אשר חברה צריכה ליישם על מנת לקדם את האינטרסים שלה.

בניית אסטרטגיה טובה, בסיוע של ייעוץ עסקי מקצועי, תכלול בין השאר את הסעיפים הבאים: מדיניות מוצר ותמחור, המכתיבה את סך המוצרים ו/או השירותים של החברה ומחירם הקמעוני, ביסוס אופי המערך השיווקי ובו קהלי יעד, פורמטים ומדיניות חוץ, וכן קביעת תקציב בכל אחד מהסעיפים האמורים.

נהלים ואדמיניסטרציה

קביעת סדר, נהלים ואדמיניסטרציה הנם דרכי היישום של החזון והאסטרטגיה כפי שפורטו לעיל. בארגון, קטן כגדול, נהלים תקינים ופרוטוקולים מותאמים הם המפתח לחיסכון במשאבים, לשירות טוב, מוצר איכותי וחשוב מכך, ליעילות.

ללא מערך המסדיר את הפעולות השונות בארגון, והטמעת הנהלים בדרג ההנהלה ובסגל, הגשמת יעדיו של הארגון תעמוד בסכנה.

מהלכים אלו ויישומם חיוניים לכל ארגון החפץ בהצלחה. אולם לצד לזאת יש לזכור כי שינוי שלא הושרש כהלכה בצוות, הוא שינוי הנידון כישלון. מנהלים רבים נוטים לשכוח כי כוח האדם הוא המשאב החיוני ביותר בכל ארגון.

אין זה משנה באם החברה מונה 7 או 700 עובדים. על כן, חשוב להיעזר ביועץ מנוסה ומקצועי שיסייע להכיר ולקבע את המהלכים החדשים בחברה, בכל המחלקות וללא יוצא מן הכלל. באופן זה, כאשר הצוות נרתם למטרה המשותפת והארגון כולו מחזיק במטרות זהות ובתחושת סולידריות, הרי שניתן לעמוד בפני כל אתגר.

השלב הבא, שלב ג, הוא שלב יישום התובנות, ההמלצות והמסקנות אשר התגבשו בשני השלבים הקודמים, לכדי פעולות ממשיות למימוש המטרות והיעדים שהוצבו.

שאלות? אל תהססו ליצור איתנו קשר אישי!

בדיקת פוטנציאל עסקי פנייה בווטסאפ