הון האנושי הנו המשאב החשוב ביותר בעסק או חברה. מנהל שישכיל לרתום אליו את צוות העובדים שלו, יקבל לידיו צוות מגויס מטרה שמוכן לעשות הרבה מאוד להצלחת דרכו והצלחת החברה.

מתן אמון בצוות העובדים מהווה אבן דרך יסודית במערכת יחסים בין החברה ומנהליה, לבין צוות העובדים. ללא אמונם של צוות העובדים, יתקשה המנהל להצליח במשימתו, שהיא להוביל את החברה להצלחה עסקית.

אי אפשר לעשות הכל לבד!

מנהל, מוכשר ככל שיהא, לא יוכל לבצע את כל המשימות ללא צוות עובדים נאמן ואמין. מנהל טוב חייב לרכוש את אמון העובדים וליצור מטרה משותפת אליה תנוע החברה כגוף אחד.

כשיש אמון, הצדדים מפנים את כל האנרגיה ותשומת הלב למטרות העסקיות והארגוניות של החברה, במקום לכיוונים שליליים של תככים, שמועות ואי שביעות רצון.

עובד שמרגיש כי המנהל אינו מאמין ואינו בוטח בו, ייהפך בסופו של דבר לעובד הססן, חסר ביטחון עם יכולות ביצוע נמוכות.

מה הקשר בין אמון למוטיבציה?

ההבדל בין צוות עובדים טעונים במוטיבציה חיוביות, לעומת צוות עם מוטיבציה ירודה, יכול לא אחת להוות את ההבדל בין חברה מצליחה לכושלת.

צוות החברה הוא הקטר שמניע את קרונות המשא קדימה, את קרונות השיווק, התפעול, המכירות והשירות.

הנעת כל הקרונות הללו דורשת מאמץ גדול מהצוות ורק עובדים בעלי מוטיבציה יצליחו להתגבר על האתגרים והתחרות איתם מתמודדת החברה.

עובד שמרגיש כי המנהל מאמין לו, מרגיש גם ביטחון, ביטחון שהופך במהרה למוטיבציה. המוטיבציה היא שמניעה את העובד לביצוע המשימות והמטלות בצורה הטובה ביותר.

התוצאה של מערכת אמון הדדית היא צוות חדור אמונה ואנרגיה, שמוכן ללכת בדרך בה מוביל המנהל את החברה.

איך ליצור מערכת אמון עם העובדים?

ראשית, יש לקבל את העובדה שהאחריות על בניית מערכת האמון מוטלת על המנהל ולא על צוות העובדים. מנהל שרוצה להוביל את אנשיו חייב להוביל את התהליך.

אחת הדרכים היעילות ליצירת מערכת אמון היא באמצעות גיבוש מערכת ערכים בחברה, שתשמש כקוד התנהגותי ואתי ותכלול גם את נושא האמון. גיבוש חזון לחברה כולל בתוכו ערכים וקודים אלו.

את החזון מגבשים ההנהלה והעובדים בתהליך משותף והדדי, תהליך בו יוכלו כל הצדדים להביע את עמדתם ללא חשש (צעד ראשון של אמון!) ולגבש בצורה פשוטה ומובנת לכל אידיאל מנחה, לפיו אמון הינו ערך עליון בחברה ויש לנהוג על פיו, מנהלים ועובדים גם יחד.

אם לגדולים זה חשוב, אז וודאי גם לך

גם בחברות מופת, כפי שמתוארות בספר לנצח נבנו מאת ג'יימס קולינס וג'רי פוראס, ניתן להיווכח כי רובן מעניקות מקום של כבוד באידאולוגיית הגרעין שלהן לנושא מערכת היחסים האנושית בחברה.

מערכת יחסים זו כוללת ערכים גלויים וסמויים הקשורים לאמון, יושר והגינות כפי שניתן לראות בדוגמאות הבאות:

3M – יושר פנימי מוחלט.
מאריוט – האנשים הם במקום הראשון – טפלו בהם היטב, צפו להרבה – היתר יגיע מאליו.
IBM – להעניק לעובד, כפרט, התחשבות מלאה.
פורד – יושר והגינות בסיסיים.
מוטורולה – התייחסות לכל אחד מהעובדים בכבוד, כאל אינדיבידואל.
Walmart – כינון שותפות עם העובדים.

אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד!

יש להמשיך ולטפח את מערכת היחסים בין מנהלי החברה לעובדיה באמצעות תקשורת פתוחה, כבוד הדדי, דוגמא אישית של צוות ההנהלה, ערבי גיבוש ובעיקר – מתן אמון אמיתי בין מנהלים לעובדים.

זו הדרך הנכונה ליצירת חברה עם סביבת עבודה נעימה, פורייה ויציבה. חברה שכל אחד רוצה לעבוד בה ויתרה מכך, חברה שבה נאמנותם של העובדים באה לידי ביטוי בזכות תפוקתו האישית של כל עובד ותפוקתה של החברה כגוף אחד.

קרא ותדע יותר על: הערכת עובדים ואיך זה משפיע על העסק שלך?

פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו