בנק הוא חלק בלתי נפרד מפעילותו של עסק, בין אם חדש ובין אם קיים. עובדתית, לא ניתן לנהל שום עסק ללא ליווי בנקאי מתאים, המאפשר לבעל העסק לשלם על הוצאות ולקבל הכנסות תחת מטרייה אחת.

בנק הוא גוף מוסדי שעובד לפי תנאים וקריטריונים מובנים ומן הסתם, כל בנק פועל במסגרת המדיניות שלו וכל בנק מחליט מהו מבנה וגובה האשראי שיינתן לעסק החדש.

בניית מסגרת אשראי מתאימה לאורך זמן היא קריטי לקיומו של עסק, בעיקר בתחילת דרכו. אם ברשותך הון אישי מסוים, ניתן למנף אותו למסגרת אשראי גבוהה יותר באחד מהבנקים בישראל.

אז כמה מסגרת אשראי לבקש מהבנק?

מסגרת אשראי נכונה לתפעול העסק נקבעת בשלב הפיננסי של התכנית העסקית. החלק הפיננסי אמור לכלול בתוכו הן את ההשקעה הראשונית והן צפי הוצאות והכנסות למשך השנה הקרובה.

לאחר גיבוש כל ההוצאות וההכנסות בדוח רווח והפסד, מגיע שלב של בניית צפי תזרים מזומנים, רצוי מאוד לשנה אחת קדימה. דוח תזרים מזומנים מראה לך מה תהיה יתרת חשבון הבנק העסקי בכל רגע נתון.

כך ניתן לוודא האם מסגרת האשראי הקיימת מתאימה לפעילות העסק או שעליך לבצע שינויים כגון: הגדלת מסגרת האשראי, צמצום הוצאות או הגדלת המכירות.

חובה לוודא שהחשבון העסקי יתנהל נכון ולא יהיו חריגות ממסגרת האשראי, חריגות שעלולות להוביל לירידה בדירוג האשראי של העסק וגם חלילה להחזרת צ'קים.

עם כמה בנקים כדאי לעבוד?

ככלל רצוי לעבוד עם יותר מבנק אחד. הסיבה לכך שבנקים משנים את הקריטריונים למתן מסגרות אשראי מידי פעם, או לחלופין מסרבים לתת אשראי נוסף לפעילות העסקית השוטפת.

לכן רצוי לעבוד עם יותר מבנק אחד, שניים זה אופטימלי. כך תוכל לקבל יותר אשראי על מנת להצמיח את העסק החדש ובד בבד לבצע השוואות בין הבנקים בכל הקשור לעמלות וריביות.

איזה בנק הכי כדאי?

אין תשובה חד משמעית. ההמלצה הראשונה היא לגשת לסניף שלך בו מתנהל חשבונך האישי. לאחר מכן מומלץ מאוד לקיים פגישות עם מספר בנקים על מנת לקבל את התנאים הטובים ביותר עבור העסק שלך.

קיימים הפרשים גדולים בגובה הריביות והעמלות בין הבנקים וסכומים אלו מצטברים להרבה כסף במשך שנת עסקים. כדאי מאוד לבצע סקר מקיף בנושא.

כמו כן, מומלץ להפריד את החשבון העסקי מהחשבון הפרטי. גם אם מדובר בעלות נוספת, אי הפרדה בין העסק לחשבון האישי עלולה להוביל את העסק ואותך להידרדרות כספית מיותרת.

לסיכומו של עניין

בנק מאפשר לך לקבל כסף נוסף מעבר להון האישי שלך, זאת על מנת לאפשר הקמה של עסק חדש.

חובה להתנהל מול הבנקים בצורה קפדנית ומסודרת בניהול תקין של החשבון, הקפדה על ניהול תזרים מזומנים, ניהול תנועות בחשבון אך ורק במסגרת האשראי שנקבעה ולבסוף להקפיד לבצע השוואה תמידית בעלות הריביות והעמלות.

רוצה לשמוע עוד? נשמח לעמוד לשירותך!

פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו