כמו כולנו אתה מפחד וחושש שהעסק או החברה שלך לא ישרדו את תקופת משבר הקורונה. מן הסתם אינך יודע מה עליך לעשות וכיצד לנהל את העסק שלך עכשיו שהחוקים השתנו. ריכזתי עבורך 8 טיפים מעשיים איתם תוכל להבטיח שהעסק שלך ימשיך לחיות ולצאת מהמשבר הזה נושם ומחוזק.

1. תזרים מזומנים הוא המלך.

בתקופה זו חובה עליך להבטיח שיהיה לך מספיק כסף לשלם את ההוצאות. למרות שככל הנראה בנקים יקשיחו את הקריטריונים לקבלת אשראי, ישנם ערוצים נוספים לגיוס אשראי שכדאי לך לנסות. בראש ובראשונה הלוואה בערבות המדינה. גם נותני אשראי חוץ בנקאים חוקיים הם אפיק לגיטימי. הכל בכדי להבטיח תזרים מזומנים חיובי כי בלי זה אי אפשר להמשיך הלאה.

2. החוקים השתנו.

למעלה מ-10 שנים אנו חיים בצמיחה ושגשוג כלכלי, אבל כל זה השתנה לחלוטין. אנו כנראה נכנסים לתקופת מיתון כלומר חוקי השוק השתנו. חוסר בביקושים ועודף היצע יובילו לירידת מחירים ותחרות גבוהה. המטרה בחודשים הקרובים היא לא לנסות להרוויח ״כמו פעם״ אלא להפסיד כמה שפחות. גם אם יהיה הפסד קטן זה לא נורא. לאחר שנצא ממשבר הקורונה נרוויח את זה בקלות.

3. לקוחות קיימים הם הנכס הכי חשוב שלך.

שמור על הלקוחות שלך כמעט בכל מחיר. עלה לך הרבה כסף ומאמץ לגייס את אותם לקוחות ולא כדאי להפסדים בגלל תקופה זמנית שכזאת. היה נדיב באשראי ומחירים כמה שאתה יכול ושמור על קשר רציף ואישי עם הלקוחות שלך.

4. מה לעשות עם העובדים?

אחוז האבטלה בישראל הגיע לרמת שיא של מעל 20%. למרות שרוב השכירים נמצאים כרגע בסטטוס חל״ת, יש סיכוי שחלק לא מבוטל מהם לא יחזור לעבודה. מצ"ב זה יוצר הזדמנות למעסיקים ויכולת לגייס עובדים בשכר נמוך יותר ובכך להקטין את הוצאות התפעול, מה שיאפשר לחברה לעמוד בתחרות המחירים בשוק.

5. תשלומים, תשלומים, תשלומים.

כדאי ורצוי לבצע כמעט כל עסקה בכמה שיותר תשלומים. גם הוצאות שהיינו רגילים לשלם במזומן כמו חשמל, ארנונה וכדומה כדאי לחלק למקסימום תשלומים. זכור: תזרים מזומנים הוא המלך היום.

6. להמשיך להשקיע בשיווק?

התשובה היא כן חד משמעית. בשום אופן לא להפסיק להשקיע בשיווק. זה מנוע הצמיחה של החברה בלעדיו אין לנו אופק ותקווה. השקעה נכונה בשיווק תסייע גם בטווח הקצר עם התאמת השירותים והמוצרים למגבלות הקיימות וגם לעתיד ליום שאחרי אז תהיה מוכן לקטוף את הפירות.

7. און ליין כבר אמרנו?

זאת הזדמנות מצוינת לשדרג ולהשקיע בתחום הדיגיטל והאון ליין. זהו זמן מצויין לשדרג את האתר, להציע מבצעים והטבות באון ליין בשילוב עם משלוחים מהירים או פגישות וירטואליות.

8. בריאות מעל הכל.

שמור על עצמך. תקופה זו תעבור ועליך לשמור על בריאותך. קח אוויר, תתרכז ואל תחליט החלטות פזיזות. עם ניהול נכון וחשיבה ממוקדת תבטיח את בריאותך והעתיד הכלכלי שלך.

פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו