שאלה: אני מציעה ללקוחות שלי חבילת שירותים שניתן להרחיבה לפי הצורך. החבילה הבסיסית היא בתש' קבוע, החבילות הרחבות יותר דורשות גם התחייבות לזמנים מסוימים, מפני שהן דורשות ממני השקעה ראשונית שאני חייבת להחזיר.

השאלה היא איך לגרום ללקוחות לא להרתע מזמן ההתחייבות ולא להרגיש שהם קבלו הצעה מסלולאר, וכך באמת להרחיב את החבילות שלהם. אשמח לרעיונות אם יש.

תשובה: נסי להציע את החבילות המורחבות ללא התחייבות בזמן, אבל במחיר גבוה. בנוסף תציעי במחיר נמוך יותר אם הוא מוכן להתחייב. בדקי את תגובות הלקוחות ובדקי מה עובד עבורך.

קראו עוד אודות שיטות מכירה

שאלה: אשמח לכל עצה לגבי שיפור מערך הגבייה של העסק. לקוחות פשוט מתחמקים ממני וגוררים תשלומים.

ברור שאני יכול לפנות לעו"ד ובתי משפט, אבל זאת לא הדרך המוצלחת ביותר לשמר את הקשר עם הלקוחות.

תשובה: גבייה היא חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה. האם יש לך מדיניות ברורה וכתובה לגבי תנאי התשלום של חברתך שידועה לכל לקוחותיך? האם יש בחברתך מנגנוני בקרה למקרה של חריגה בתשלומים. אם אין הייתי מתחיל מכאן.

שאלה: איך מתחילים בהקמת מועדון לקוחות, במידה ואת הדבר החשוב ביותר פרטי הלקוחות, כבר יש לי. מהם הצעדים הבאים שעלי לנקוט? תודה.

תשובה: אם יש לך את פרטי הלקוחות יש לך כבר מועדון לקוחות! מועדון לקוחות זה אמצעי ולא מטרה. מהי המטרה שלך במועדון הלקוחות? אני מניח למכור יותר. דוורי ללקוחות שלך, מבצעים, הגרלות הנחות ותראי אם את משיגה את המטרות שהצבת לעצמך.

שאלה: אהלן, אני מדריך כושר שעד עכשיו עבד במסגרת של חדר כושר גדול עם אוכלוסיה מאוד איכותית. רובם נשארים במכון בעיקר בגללי. אני יוצא לדרך עצמאית בקרוב ומצד אחד מעוניין לקחת את הלקוחות איתי, מצד שני אני לא מחפש לפגום או להיכנס לאיזשהו סכסוך עם המכון ומנהליו – אני מעריך את כל מה שקיבלתי כאן במהלך השנים.

השאלה איך אפשר לעשות את הצעדים שאני רוצה בצורה יפה יחסית וחוקית כמובן.

תשובה: לפי מיטב ידיעתי, רשימת לקוחות של חברה הם קניין פרטי ואסור לך להשתמש בזה. אתה עלול להיחשף לתביעה משפטית לא קטנה. אני ממליץ לך להתייעץ עם עו"ד בנושא.

שאלה: חגי ישראל מתקרבים אלינו בצעדי ענק – ספטמבר אוקטובר הם למעשה חודשים די מתים מבחינת כמות התכלס של ימי העבודה. יחד עם זאת הלקוחות מצפים שאני אקפוץ עבורם גם בחג. אשמח לשמוע מבעלי עסקים פרטיים וקטנים איך אתם מתמודדים עם זה ומציבים גבולות בלי לאבד לקוחות.

תשובה: כל עסק צריך להגיד מהם שעות הפעילות שלו, לרבות חגים. ובכך, קהל הלקוחות שלך יקבל את שעות הפעילות שלך.

שאלה: קיבלתי לידיי עסק משפחתי (אבא של אשתי) כיוון שחלה ולא יכול להמשיך לנהל את החברה. אני מחפש לעשות רענון לעסק על מנת להגיע לקהל חדש.

לחברה יש קהל לקוחות נאמן שמכיר אותה שנים ארוכות – אבל אני חושב שיהיה נכון לנסות במקביל להגיע לקהל צעיר יותר. רציתי לדעת איך נכון לעשות שינוי של שם של העסק מבלי לפגוע או לבלבל את הלקוחות שעובדים איתנו.

תשובה: נשמע שאתה זקוק לעיצוב ומיתוג תדמית חדשה לחברה שלך. אני לא בטוח שכדאי לשנות את שם החברה, אבל כן יש לשקול החלפת לוגו, צבעים, סלוגן. חשוב לזכור שאלו הם רק העטיפה וחשוב ותיהיה הלימה ביו המוצרים של החברה והחזון, לבין קהל הלקוחות.

שאלה: אשמח לעצות מנסיונכם – איך גורמים ללקוחות פוטנציאלים להשאר על קו הטלפון מספיק זמן כדי שאוכל לשכנע אותם, או לפחות לקבל את ההזדמנות להציג להם כמה השירות שלי חיוני עבורם?

תשובה: בני לך תסריט שיחה, בצורת תרשים זרימה. נסי להכין תשובות לשאלות אפשרויות מצד הלקוח, כך שיהיו לך תשובות מוכנות. התשובות אמורות להוביל בסופו של דבר אל המטרה הסופית שלך. עשי סימולציה עם חברים על מנת לשפר את תסריט השיחה שלך.

שאלה: בחגים לא שלחתי מתנות ללקוחות שלי, שלחתי להם מייל עם ברכה מושקעת שעצבתי לבד וזהו. "אחרי החגים" הבנתי שכמה וכמה לקוחות שלי נעלבו.

לבסוף אזרתי אומץ לשאול ישירות ונאמר לי חד וחלק שהם "ציפו" לקבל מתנה. האם זה אכן משהו מקובל? מה ערך המתנות המקובל לתת? האם הלקוחות שלי פשוט מצפים למשהו לא ריאלי?

תשובה: אין נכון או לא נכון בנושא זה. מתנה בחג יכול להוות תרומה לאיכות קשרי הלקוחות שלך. אני מציע שלחג הבא, נסי להעניק מתנה צנועה במסגרת התקציב שלך, והשווי את התגובות.

שאלה: מה אפשר לעשות ע"מ לייצר מוטיבציה אצל לקוח קיים לשלוח לי לידים?

תשובה: כמו שאמרת: צור אצלו מוטיבציה להפנות אליך לקוחות. דמיין מה אתה היית רוצה לקבל, על מנת שתפנה לקוח לבית עסק.

לקרוא עוד אודות ניהול נכון של עסק

שאלות? אל תהססו ליצור איתנו קשר אישי!

 

פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו