שאלה: אהלן, אני מנהל חברה קטנה של כ-18 עובדים באיזור המרכז. עובדים כרגע על אתר אינטרנט חדש. שמעתי עליכם דברים טובים ואני הייתי רוצה לקבל הצעת מחיר ליעוץ עסקי לשיווק באינטרנט וגם קידום אתר.

תשובה: בימים שלו אנו משיקים מסלול ייחודי לעסקים קטנים ובינוניים עם אפשרות ל 12 תשלומים ללא ריבית והצמדה. אני מזמין אותך לפנות אלינו ונשמח להגיש לך הצעה ייחודית.

שאלה: אני מנהל חב' תקשורת קטנה בתל אביב (מתעסקים בעיקר במודעות דרושים ואבל). החברה קיימת כבר המון שנים ויש עובדים שנמצאים איתי כבר קרוב ל-20 שנה.

הרגשתי שצריך לרענן ולייעל חלק משיטות העבודה אצלנו והבאתי יועץ ארגוני. הבעיה היא שהעובדים הוותיקים לא מקבלים ולא מכבדים את הנוכחות שלו ואת ההוראות שלו.

רציתי לשאול, האם זה אומר שיש בעיה בדרך העבודה שלו? כדאי לי לנסות להתחיל את התהליך עם יועץ אחר? פשוט נראה לי שזה יתן לעובדים תחושה של חוסר יציבות וחולשה. מה אתם מציעים?

תשובה: כמה שאלות, האם בוצע אבחון ארגוני מקיף? מהם המסקנות שעלו במסגרת דו"ח האבחון שהוגש לך? האם ההמלצות אכן בוצעו ע"פ ממצאי הדו"ח? חשוב לציין כי בכל תהליך של שינוי צצות התנגדויות והם חלק נורמטיבי של התהליך. תפקיד היועץ להניע תהליכים לפתרון הקונפליקט והסרת ההתנגדויות.

שאלה: שלום, אני בעלים של עסק חדש ובודק את האפשרות של יועץ עסקי וארגוני. רציתי לשאול מהם הפרמטרים שצריכים להיות לי חשובים בבחירה של יועץ עסקי. מה אני צריך לבדוק?

תשובה: ראשית אני ממליץ לך לוודא שהיועץ הוא יועץ ארגוני מוסמך. שנית, לדעתי חובה כי ליועץ עסקי יהיה רקע וניסיון עסקי קודם. כמובן מומלץ לשוחח עם כמה לקוחות לקבל חוות דעת.

שאלה: מה בעצם ההבדלים בין יועץ ארגוני, עיסקי, שיווקי וכו'? איך אני יודעת מה מסוגי היעוצים האלה אני צריכה בעסק?

תשובה: אין הגדרות מדויקות לגבי סוגי יועצים. יועץ ארגוני מתמקד בתהליכים כגון מוטיבציה,חזון, סמכות ואחריות, שאמורים להשפיע על תפוקות הארגון. ייעוץ עסקי מעניק כלים ניהוליים מקצועיים ופתרונות לשיפור הביצועיים העסקיים כגון תזרים מזומנים, הגדלת רווחיות, שיווק.

שאלה: הייתי רוצה לשאול, מהם העלויות של עזרה בבניית תוכנית עסקית ראשונית. לא כולל ליווי ותהליכים.

פעם ראשונה שאני מתחיל עסק ואין לי נסיון ניהולי למרות שבתחום בו אני מתעסק יש לי נסיון רב. האם ישנה אפשרות להיעזר רק בבניה של תוכנית?

תשובה: מחיר תוכנית עסקית נקבע לפי היקף העסק וצרכים מדוייקים. פני אלינו ונשמח להגיש לך הצעת מחיר מסודרת.

שאלה: האם אפשר להיעזר בייעוץ עסקי ולשלם מרווחים או על בסיס הצלחה? האם ייעוץ עסקי הוא משהו קבוע שעסק נעזר בו או שבדרך כלל מדובר בתהליך שיש לו התחלה וסוף?

תשובה: לתקופת ליווי עסקי אין הגדרה מדויקת. זה יכול לנוע ביו חודשיים לשנתיים. זה תלוי בדרישות שלך, האתגרים, היקף הפרויקט וכמובן שביעות רצונך מהתהליך והיועץ. ישנם יועצים שנוהגים לגבות את שכר טרחתם בכפוף לרווחים או תשואות. באופן אישי אינני נוהג כך, מהסיבה הפשוטה שלדעתי יועץ חייב להישאר אובייקטיבי בדעותיו. אי אפשר להישאר אובייקטיבי כאשר היועץ הופך לשותף עסקי של הלקוח.

שאלה: אני גרה ביישוב קטן בצפון, יש לי עסק פרטי שלי ואני מעוניינת ביעוץ עסקי. כל יועץ שדברתי איתו עד כה והיה בטווח התקציב שלי פשוט לא רוצה להגיע אלי.

יש דבר כזה יעוץ עסקי בטלפון?

תשובה: אנו חיים בעידן טכנולוגי מדהים. זה נכון שרצוי שייעוץ יעשה פנים מול פנים, אך במקרים מסוימים, ניתן להעביר ייעוץ באמצעות SKYPE .

שאלה: מה רמת הליווי הנכונה מיועצים חיצוניים לעסק? מצד אחד, אין ספק שאני זקוק כרגע להכוונה וליווי, מצד שני, מאוד קל לתת ליועץ לבוא עם כל הרעיונות (זה כבר קרה לי) ואז אחרי שהיועץ מסיים את תפקידו אני נשאר באותו מקום של ידע.

תשובה: ייעוץ חייב לכלול בתוכו שני אלמנטים עיקריים: תוכנית פעולה ויישום בפועל. אתה צודק שתוכנית שאינה מיושמת, אינה שווה דבר. צוות היועצים שלנו מתמחה ביישום התוכנית בפועל. אנו מלווים אותך שלב אחרי שלב של יישום התוכנית בפועל, לאורך כל התהליך עד להצלחה.

שאלה: מה הקריטריונים שצריך לשים לב אליהם בבחירת יועץ עסקי? ההתלבטות שלי כרגע היא שאני לא בטוחה שאני יודעת לשאול את היועץ את השאלות הנכונות… אז איך אדע שבחרתי נכון?

תשובה: לדעתי הקריטריונים הם:

א. ניסיון עסקי מוכח אישי, קרי בעל עסק או מנהל לשעבר.
ב. הסמכה מקצועית כיועץ ארגוני.
ג. המלצות מלקוחות.

וכמובן, כימייה בינך לבין היועץ.

שאלה: שלום, הרבה שנים עבדיתי בתחום ההיי טק וחלמתי לעבוד כיועצת ארגונית, לפני שנה עשיתי את המהלך, עזבתי את כלוב הזהב והתחלתי לעבוד בחב' ליעוץ ארגוני.

מצאתי את עצמי נמשכת יותר לייעוץ ארגוני מהכיוון של משאבי אנוש ולא סטטיסטיקות וחישובים כלכליים. השאלה היא לאן לפנות מכאן? איך כדאי לי לפעול על מנת להתפתח בכיוון?

תשובה: האם בהשכלתך למדת ייעוץ ארגוני? אם לא, אני מאוד ממליץ לך. תוכלי לפנות אלינו ונמליץ לך על מסלול אקדמאי מתאים. ישנם מספר תחומים בתחום הייעוץ הארגוני: סדנאות, הרצאות, התמחות בהובלת תהליכי שינוי, משאבי אנוש. תוכלי לנסות להשתלב באחת מהחברות בשוק או לחלופין לצאת לדרך עצמאית.

שאלה: הועבר לידי עסק של המשפחה, מה העלויות לייעוץ ארגוני עבור עסק קטן מאוד (כ-12עובדים) אבל עם פוטנציאל גדול. במה תלוי המחיר שיקבע לייעוץ?

תשובה: יש כמה תעריפים עיקריים לייעוץ עסקי:

א. חיוב פר שעה
ב. חיוב בריטיינר חודשי. לגבי תעריפים, זה כמובן שונה מחברה לחברה.

שאלה: רק התחלתי לראשונה בחיי לנהל עסק שהעביר אלי אבי. מעוניינת מאוד בייעוץ ארגוני אבל לא מסוגלת כרגע לשלם. האם יש דבר כזה סטודנטים לייעוץ עסקי / ארגוני שצריכים לעשות סטאז', ויהיו מוכנים עבור תשלום סמלי או ללא תשלום לעזור לנו?

תשובה: בואי נניח לשם הדוגמא, שאת צריכה (חס וחלילה) לעבור ניתוח.
האם תסכימי שסטודנט לרפואה יבצע בך את הניתוח? אני מאמין שתדרשי ותרצי מנתח מוסמך ומנוסה. כך גם לגבי העסק שלך. יועץ שאינו מוסמך ומנוסה יכול להסב נזק בלתי הפיך לעסק, שאביך עמל קשה להקימו.

שאלה: איזה עלויות צריך לקחת בחשבון בשכירת יועץ עסקי, מעבר לשכר שלו כמובן?

תשובה: זה מאוד תלוי בסוג תהליך הייעוץ, ומה אתה רוצה לשפר בתהליך. אם נניח את מבקש שיווק והוספת לקוחות חדשים, אולי יהיה צורך בהוצאה על פרסום. עם הבעיה היא גיוס כספים, בד"כ אין עלויות נוספות משמעותיות.
הכל תלוי לאן אתה שואף להגיע בתהליך, ומהם היעדים שאתה מציב.

שאלה: אני בעלת עסק קטן שרץ כבר שלוש שנים ועובד טוב. לאחרונה מצאתי את עצמי מתלבטת אם כדאי להביא יועץ שיבחן את העסק… לא בטוחה בעצמי מה הערך של זה ואשמח לשמוע ממומחה.

תשובה: יועץ עסקי יגבש איתך יחד תהליך על מנת לשפר את ביצועי החברה שלך. תוכלי לפנות אלינו לפגישת ייעוץ ראשונה חינם ללא התחייבות מצידך.
לאחר פגישה זו יהיה בידייך מידע טוב יותר שיעזור לך להחליט.

שאלה: האם יש יועצים עסקיים שמתמחים בלייעץ לבעל הון ראשוני איזה מוצרים למשל כדאי לייבא לארץ ואז מחברים אותו עם מפיצים? האם ניתן לפנות אליכם בנושא?

תשובה: חברתינו מתמחה בייעוץ לחברות בתחום הייבוא וההפצה. פנה אלינו לקבלת ייעוץ עסקי מקצועי.

שאלה: מרגישה שזה הזמן המתאים לגדילת העסק ומחפשת איש מקצוע שילווה אותי כי יש לי הרבה חששות ושאלות. כמה אמור להעלות בהערכה גסה יעוץ כזה?

תשובה: זאת שאלה כללית מיידי. עלות ייעוץ עסקי לחברה עם 7 עובדים, אינה דומה לחברה עם 70 עובדים. אני מזמין אותך לפנות אלינו ונשמח לתת לך הצעת מחיר מתאימה עבורך.

שאלה: האם גם ליועצים עסקיים יש התמחויות? כלומר למשל ייעוץ עסקי בתחום האופנה, ייעוץ עסקי בתחום גני ילדים וכן הלאה…

אם כן, האם אתם למשל מעניקים יעוץ עסקי בתחום האופנה?האם חשוב לקחת דווקא ייעוץ שמתמחה בתחום הספציפי? יש לזה ערך מיוחד או שכל יועץ יכול לסייע בכל עסק?

תשובה: ככלל, יועץ הוא מומחה תהליך ולא תוכן. את התוכן של העסק, למשל אופנה, אף יועץ לא יכיר טוב יותר ממך. תפקידו של היועץ לגבש תהליך נכון הכולל מטרות ויעדים. כחברת ייעוץ, אנו אכן מייעצים למספר לקוחות בתחום האופנה.

שאלה: לקחתי יעוץ עסקי עם המון המלצות, מה שנקרא המלצות פה לאוזן. היועץ לא מפסיק להציע לי ללכת לקורסים ולבזבז כספים. האם לסמוך עליו בעיניים עצומות? מה עושים במקרה כזה?

תשובה: יועץ עסקי זוהי משרת אמון. אם אינך בוטחת ב 100% ביועץ שלך, אני מציע לך לשקול יועץ אחר. לדעתי יועץ אמור להוביל תהליך שמתאים ללקוח, ולא להתוות תהליך שאינו עולה בקנה אחד עם ציפיות הלקוח או התקציב שלו.

שאלה: במידה ואני נעזר ביעוץ עסקי ומתחיל תהליך שכזה, תוך כמה זמן בערך אני צפוי לראות תוצאות בעסק שלי?

תשובה: תלוי מהם המטרות שהגדרתם, זמן כולל של התהליך וסדר עדיפויות.
הדגש הוא על תהליך, קרי זמן. בחברה שלנו, מתחילים לראות תוצאות בדרך כלל תוך חודש חודשיים.

שאלה: האם אתם מספקים ייעוץ עסקי שכולל גם ייעוץ אישי, כמו אימון / קואצ'ינג כחלק מהשירות?

תשובה: התהליך איתנו של יעוץ עסקי משלב אלמנטים של אימון. בנוסף יש אפשרות לשלב אלמנט של פיתוח מנהלים אישי.

שאלה: אני מתעניין בייעוץ עסקי שיכלול כמה היבטים כמו- יעוץ משפטי, פיננסי, שיווקי וכדומה. האם אתם מתמחים בכל ההיבטים? האם צריך לקחת בחשבון לעבוד מול כמה יועצים שונים?

תשובה: פרט לייעוץ משפטי, חברתנו מתמחה בייעוץ עסקי רב תחומי. צוות היועצים שלנו מורכב מיועץ פיננסי, יועצת שיווקית, יועץ לתהליכי עבודה וייעול, ויועצים נוספים המתמחים בכל האספקטים של ליווי חברה.

שאלות? אל תהססו ליצור איתנו קשר אישי!

פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו