שאלה: האם חלק מייעוץ ארגוני הוא גם גיוס כח אדם? אם אני לוקח יועץ ארגוני – הוא יכול גם לראיין ולגייס בשבילי עובדים חדשים?

תשובה: אינני יודע לגבי כלל היועצים הארגוניים, ולכן אדבר בשמי. תפקיד היועץ אינו לדוג דגים עבורך, אלא לללמד אותך לדוג את הדגים בעצמך. חשוב שתלמד איך לגייס כוח אדם, להדריך וללות עובד חדש עם כניסתו לארגון. תפקיד היועץ להקנות לך את הכלים לעשות זאת נכון.

שאלה: העסק שלי רץ כבר חמש שנים, מניב רווחים לא רעים, יש לי מה שנקרא צוות קטן ואיכותי. בזמן האחרון אני מרגיש שהעובדים מתרשלים, עושים הרבה יותר טעויות, ירדה להם המוטיבציה.

מה אפשר לעשות כדי לגרום להם לפעול שוב במרץ?

תשובה: ראשית צריך לבצע אבחון מקצועי מדוע ירדה המוטיבציה ומהם הגורמים לכך. בד"כ, רק גורם חיצוני אובייקטיבי כמו יועץ חיצוני יוכל לקבל תשובות אמיתיות. השלב הבא הוא לגבש תוכנית פעולה בהתאם לבעיות שעלו באבחון.

שאלה: הי, אנחנו עסק קטן של עיצוב. לאחרונה ישנם שינויים רבים בכח האדם אצלנו. חלק פוטרו וחלק התפטרו.

אני חשה שהדבר משפיע לא טוב על העובדים שנשארו.מה אני יכולה לעשות על מנת לשנות את התחושה הקשה שלהם?

תשובה: את מתארת מצב שבו בתקופה קצרה עובדים פוטרו והתפטרו.
אין זה פלא שזה גורם לתחושות לא נעימות בארגון שלך. השאלה שצריך לשאול מה הביא לגל הפיטורים? בנוסף רצוי לבצע מהלך של בדיקת רמת מוטיבציית העובדים, ולבחון דרכים לשיפורו.

שאלה: האם אתם מסייעים בתכנון של גיוס כח אדם?

תשובה: חברתנו אכן מעניקה שירותים של גיוס והשמת כוח אדם. התאמת סגנון ניהול, סגנון תקשורת, עבודת צוות או יחיד, הדרכה, ופרמטרים נוספים, שלדעתנו יוצרת תהליך נכון של גיוס כוח אדם.

תשובה: המשפט לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה תקפה גם בגיוס עובדים. עובד איכותי, כנראה יודע שהוא איכותי, ויבקש שכר בהתאם. שאל את עצמך מה ההבדל בשכר בין עובד איכותי לעובד "רגיל", והאם התמורה שהוא ייתן לחברה שווה את ההפרש.

שאלה: אני נוהג להציב יעדים גבוהים לעובדיי. לאחרונה אחד מהם אמר לי משהו על כך שהרף שלי גבוה מידי ושאני מפעיל לחץ גדול מידי עליהם. האם אני פועל נכון?

תשובה: לדעתי, הצבת יעדים לא ריאליים אינו צעד נכון. אם סוכני המכירות מגיעים למסקנה שהיעד אינו אפשרי הם עלולים להתייאש מהתחלה ולא לנסות. היעד צריך להיות גבוה אך לא בלתי אפשרי.

שאלה: אני בעלת עסק קטן מאוד למוצרי נוי, וכרגע עומדת בפני החלטה מהותית שקשה לי לעשות.

הגיעה אליי בחורה מקסימה שמעוניינת להתחיל לעבוד אצלי ולעזור בעסק. לצערי, אין לי כסף מיותר כעת לגיוס עובדים, אך אם אני אגייס אותה, היא תוכל לספק לי זמן רב לדברים אחרים, ותעשה עבודה שייתכן שתוכל לקדם מאד את העסק שלי.

אודה להמלצה מה לעשות במקרה כזה…

תשובה: גיוס עובדים זוהי מטרה על מנת להגיע ליעד שקבעת לעצמך. האם הגדרת יעד מדוייק? גיוס עובד/ת חדש/ה לעסק היא תוספת לעלויות. האם במבנה ההוצאות שלך יש מקום לכך? מנגד מהי התועלת שאת מצפה מהעובד/ת החדש/ה?

שאלה: יש לי בעיה. אני מנהלת חנות בוטיק קטנה שבה יש  עוד 3-4 עובדות מלבדי. אני מנסה להיות הוגנת עם כל העובדות, אבל פעמים רבות אני מרגישה שהן מנצלות את הנחמדות שלי.

אני תמיד מסכימה להחליף אותן כשהן לא יכולות, לתת להן הפסקות והנחות מעבר למה שאני אמורה.

לאחרונה גיליתי שבפעם אחת בה מישהי ביקשה שאחליף אותה, ואחת אחרת ביקשה שאחליף אותה למחרת בבוקר, שתיהן יצאו יחד בלילה לבלות, לא הזמינו אותי ובכלל לא יידעו אותי.

הייתי מחליפה אותן גם אם הייתי יודעת שהן מתכננות לצאת לבלות יחד. איך אני מסגלת לעצמי סגנון ניהול מעט קשוח יותר, לדאוג גם לעצמי מבלי להרוס את הקשרים הקיימים?

תשובה: אני לא יודע איזו הכשרה עברת אשר הכשירה אותך לתפקיד ניהולי. מהתיאור שלך אני ממליץ לך לפנות אלינו, על מנת שנוכל להתאים לך מסלול של פיתוח מנהלים אישי, שייתן לך כלים מעשיים לניהול יעיל ואיכותי יותר.

שאלה: לאחרונה, בחברה בה אני עובד, ישנה תנודה גבוהה מאוד של עובדים. זו חברת הייטק ורבים מן העובדים פונים לעסוק בפרוייקטים אישיים.

כיצד אני אוכל לגרום לפחות תנודה, ובמקביל לאפשר לעובדים קיימים או שנמצאים בשלבי פרישה, תנאים טובים מספיק על מנת שיוכלו להקדיש יותר זמן לעבודה בחברה, ועם זאת לא יאלצו לוותר על הפרויקטים האישיים שלהם?

תשובה: זוהי אכן בעיה ידועה ומוכרת בארגונים. אני ממליץ לך לבצע אבחון ארגוני מקצועי, על מנת לאתר מה הם הגורמים בארגון  שאינם מטיבים עם העובדים, וגורמים לתחלופה גבוהה.

שאלה: איך אפשר להעלות לעובדים את המוטיביציה? בעיקר כשמדובר באנשי מכירות, איך אוכל כמנהל, לגרום להם למכור יותר?

תשובה: ראשית, יש לאבחן מהי רמת המוטיבציה הקיימת כיום בצוות העובדים. ניתן לאבחן על ידי שאלונים בנושא מוטיבציה או בראיונות אישיים של הצוות. לאחר מכן, ניתן לנקוט פעולות מתאימות המבוססות על נקודות החולשה הפוגמות ברמת המוטיבציה.

שאלה: אני אדריכלית עצמאית ומוצאת את עצמי עובדת שעות רבות כולל סופי שבוע ללא הפסקה. ניסיתי להעסיק עובדים, אך תמיד זה מצריך ממני עוד השקעה ועבודה כדי לעבור על מה שהם עשו ולבצע תיקונים בעבודתם.

כיצד ניתן להוריד מהעומס?

תשובה: השאלה היא, למה העובדים שגייסת לא הורידו עומס ממך? שאלה נוספת היא – האם את מנהלת את הזמן או שהזמן מנהל אותך? אני ממליץ לך לפנות אלינו על מנת שנוכל להעניק לך כלים מעשיים כיצד מאצילים סמכויות, וכיצד מנהלים זמן ביעילות ואפקטיביות.

שאלה: אני עובדת בחברה בתפקיד די זוטר כבר שנתיים, יש לי מספר רעיונות ממש טובים לעסק, שיוכלו לקדם אותו ולהביא מוצרים חדשים שיוכלו להגדיל את הרווחים, אבל אני לא יודעת איך להציג את זה לבוס שלי.

אנחנו בקשר לא ממש טוב והוא לא מחבב אותי משום מה, אבל אני בטוחה שהרעיונות שלי טובים.

תשובה: הרעיונות הכי טובים לעסק מגיעים בד"כ משורות הארגון ומצוות העובדים, לא משנה מהי דרגתם. נסי לדבר עם הפקידה של הבוס שלך שתנסה לארגן לך פגישה קצרה איתו, או לחלופין נסי להעלות את הרעיונות בפגישת הצוות הבאה, במידה ומתקיימות פגישות מעין אלו בחברה בה את עובדת. אך קחי בחשבון שישנם הרבה מנהלים שלא "סופרים" עובדים זוטרים, ואין בכוחך לשנות את זה.

שאלה: בחצי שנה האחרונה היו בתפקיד מנהלת משרד 3 בחורות. אף אחת מהן לא החזיקה מעמד משום שהשותף העסקי שלי יכול להיות אדם די קשה.

אני מנסה לנהל את מרבית האינטרקציה במשרד מולי אך לפעמים הוא יוצר את האינטרקציה. ניסיתי לדבר איתו על כך אבל הוא אומר שצריך למצוא פשוט מישהי עם גב חזק. אני זקוק להמלצה איך להתמודד עם הנושא. לא מסוגל לבצע ראיונות כל חודשיים.

תשובה: השאלה היא מהו תהליך השמת כוח אדם חדש בחברה שלכם? כיצד אתם מחליטים האם הפקידה מתאימה או לא? על פי אילו פרמטרים? אי היקלטות של עובד חדש בארגון היא לרוב עקב השמה לא נכונה. השמה נכונה צריכה לכלול גם כישורים, סגנון תקשורת, אופי וכיוצא בזה.

שאלה: על איזו תוכנה אתם ממליצים כדי לנהל את כח האדם במשרד, מבחינת שעון נוכחות, מילוי יעדים וכו'. אני יודע שקיימות מספר חברות המשווקות פלטפורמות כאלה, ורציתי המלצה על פלטפורמה טובה

תשובה: אין לי המלצה ספציפית לתוכנה שאתה מבקש. לכל תוכנה יש יתרונות וחסרונות. אני ממליץ לבחור תוכנה באם מתאימה לסוג העסק ודרישותיו.

שאלה: שלום, אני פונה אליכם משום שאני מעוניינת בביצוע אבחון לעסק שלי.

יש לי עסק קטן מאוד, 4 עובדים בסה"כ. רציתי לדעת כמה זמן יקח אבחון כזה. ראיתי שיש שלבים ורציתי לדעת אם אפשר לגמור עם הכל ביום אחד.

תשובה: לדעתי, אבחון עסק של 4 עובדים יכול להסתיים, גם אחרי שעה וחצי של שיחה עם המנכ"ל. במהלך התהליך אולי תידרשנה עוד שעה-שעתיים לסיום האבחון, אבל לא מעבר לזה.

שאלה: לאחרונה מוניתי להיות ראש המחלקה בחברה בה אני עובד. אני יודע להעיד על עצמי שאני איש עבודה טוב מאוד ושהיכולות הטכניות, השכליות והקריאטיביות הן טובות מאוד ולכן קודמתי לתפקיד זה.

לדאבוני, הקשרים הבינאישיים שלי לוקים מעט בחסר. מאז מוניתי לתפקיד נוצרו מספר חיכוכים ביני לבין העובדים שתחתיי, חלקם אף היו חבריי עד כה וכעת נראה שיש ביננו ריחוק כלשהו.

אינני יודע מה לעשות, אני לא רוצה לוותר על התפקיד, ורוצה לבצע את עבודתי היטב, אך אני נתקל בקשיים לעשות כן ולא רוצה לפנות לבוסים שלי בנושא זה בשלב כל כך מוקדם לאחר הקידום.

האם ישנה דרך להתגבר על המכשול הזה?

תשובה: הובלת צוות כח אדם היא משימה לא פשוטה לאף מנהל. מנהיגות היא אחד מהאתגרים הקשים שמנהלים של ימינו ניצבים בפניו. לשמחתך, מנהיגות זה לא דבר שנולדים איתו, וניתן ללמוד ולפתח אותו. ישנה לדוגמה תוכנית לליווי מנהלים וכן גם שני מסלולים עיקריים: הראשון הוא פיתוח מנהלים אישי שיוכל להתבצע באופן דיסקרטי, והשני הוא קורס חיצוני בכיתת לימוד, באחד ממסלולי הקורסים הקיימים היום בשוק.

שאלה: רציתי לדעת אם יש דרך לגייס אנשי מכירות, לא דרך אתרי חיפוש העבודה הרגילים. אני צריך אנשי מכירות תותחים וביצעתי כבר די הרבה ראיונות ואני לא מצליח להביא אנשים מספיק טובים, בשביל המוצר שלי.

יש אולי אתר שקשור לאנשי מכירות בלבד?

תשובהגיוס והשמת כוח אדם הוא תהליך מובנה שיש לעשותו נכוןהסיבה לכישלון בגיוס והשמת כ"א, נעוצה לרוב בעובדה שהמעסיק אינו יודע איך לבחור עובד מתאים. לרוב הבחירה נעשית ע"פ קורות חיים ותחושת בטן. הדרך הנכונה היא לאפיין את אופי התפקיד, סגנון העבודה, ולבחור אדם שמתאים הן מבחינת הכישורים והן מבחינת הערכים וההתנהגות.

שאלה: האם יש מודלים מסויימים על פיהם כדאי לפעול בגיוס כוח אדם?

תשובה: אכן יש מודלים, שאלונים ותוכנות שונות לאפיון וגיוס כ"א.
החוכמה היא לדעת להפריד בין עיקר לטפל, ולשלב מספר כלים על מנת להגיע לאפיון נכון.

שאלה: איך ניתן להקנות לצוות של 8 מנהלי מכירות בחברה שלנו מיומנות לניהול משא ומתן?

איפה מתחילים ואיך יודעים בעת גיוס עובדים חדשים להבחין בין אדם שיש לי פוטנציאל טוב להיות איש מכירות לבין מי שלא מתאים?

הרעיון הוא להמנע עד כמה שניתן מבזבוז זמן הכשרה של איש מכירות אם מזהים שאין לו פוטנציאל מכירה גבוה מראש. איך עושים את זה? איך יודעים מי יודע לנהל משא ומתן ולמי יש סיכוי ללמוד ולהתמקצע?

תשובה: למה בדיוק אתה מתכוון במשא ומתן? האם מדובר באנשי מכירות?כלל, רצוי לקיים תהליך נכון של השמת כוח אדם על פי אפיון סגנון ניהול, סגנון תקשורת, התאמה בין אישית ועוד. אנו מעניקים שירותים אלו כחלק מתהליך הליווי איתנו. בהמשך, ולא פחות חשוב, יצירה מוטיבציה וסביבת עבודה מתאימה, על מנת למנוע עזיבה של כוח אדם קיים, לאחר שהושקעה בו עבודה, כסף ומאמץ רב.

שאלה: יש לי עסק קטן של תיווך עם מוניטין מצוין, בראשל"צ, שזאת עיר סופר תחרותית בתחום ולמרות זאת אני מצליח ממש טוב. אני מעוניין להתרחב ולגדול אבל כל פעם שהכנסתי מתווכים פשוט לא הצלחתי להעביר אליהם את הטאץ' האישי המיוחד שלי שביננו די עושה את העסק. איך עושים את זה? אשמח לעצות בנושא.

תשובה: אני מציע לך להירשם לתוכנית פיתוח המנהלים הייחודית שלנו.
שם תוכל לרכוש כלים ניהוליים שיעזרו לך לקחת את העסק שלך קדימה,
בכל הקשור לחזון, אסטרטגיה שיווקית, ניהול עובדים נכון ועוד.

שאלה: בימים אלה אני מרחיבה את העסק שלי, לשמחתי ולאחר בדיקה כלכלית החלטתי לשכור שתי עובדות. הבעיה? אני מדריכה ממש גרועה. יודעת מנסיון עבר שללמד אחרים זה לא הצד החזק שלי. אני כנראה לא מסבירה כ"כ ברור ואין לי סבלנות. איך כדאי להתנהל? אין בדיוק מישהו אחר שילמד אותן.

תשובה: מצד אחד את מבינה שרק את יכולה להעביר לעובדות החדשות את הידע המקצועי. מנגד, חסרות לך מיומנויות של הדרכה והשמת עובדים.
השמת עובדים והדרכתם חיונית להצלחת העסק. אני מאמין שייעוץ מקצועי יוכל להקנות לך כלים ולחזק את הצד שטעון שיפור אצלך ולהפוך אותך למנהלת טובה יותר.

שאלה: האם זה לגיטימי להיות עניינית מול עובדת והאם אאבד את העובדת אם אנהג כך? האם עובדים מצפים שהבוס יהיה ענייני או גם חבר?

תשובה: אני מאמין שכל עובד מבקש שיתייחסו אליו בכבוד. תפקיד המנהל לנווט את הספינה לכיוון הנכון באמצעות העובדים. החוכמה היא להסביר לעובד בצורה מכובדת מה את מצפה ממנו, ולדעת לקבל ממנו משוב במה הוא מתקשה וזקוק לעזרה וסיוע.

שאלה: אני מנהל עסק קטן יש לי 6 עובדים. לפני כחודשיים גייסתי עובד ללא נסיון הנדרש לי במחשבה שאלמד אותו ואפתח אותו. העובד עושה מאמצים רבים ומשקיע, ויש הרבה יתרונות לעבודתו אך לאחרונה הוא התוודה בפניי שיש לו הפרעת קשב וריכוז קשה.

זה מסביר לי טעויות ובלבולים שנתקלתי בהם בעבודה מולו. אני קצת מבולבל ולא יודע מה לעשות. מדובר בבחור טוב, אמין שאיכפת לו מהעבודה ושואף להשתפר אבל לפעמים מדובר בטעויות קריטיות. מעבר לזה שאני מעט כועס על העובדה שהוא לא אמר דבר בראיון. מה אני עושה?

תשובה: השאלה שלי אליך היא מהם הקריטריונים שלך לגיוס כח אדם חדש?
האם נכונה ההחלטה שקיבלת לקחת לעבודה עובד ללא ניסיון וללא המלצות ממעביד קודם? אם העובד אינו מתאים לתפקידו יהיה עליך להחליפו, או לחלופין לנסות למצוא פתרונות כך שהתוצאה הסופית של תפוקת העובד תיהיה לשביעות רצונך.

שאלה: אני מעסיק עובדים וחשוב לי להבין מה הרגשתם בארגון, כיצד אני יכול לוודא שהם מרוצים מעבודתם וכיצד אני יכול להשאיר אותם אצלי לאורך זמן. אשמח לקבל מידע.

תשובה: תוכל לנסות זאת בעצמך ע"י ראיון חלק מן העובדים, למרות שהסטטוס שלך כמנהל לא יאפשר לעובדים לדבר בחופשיות. זוהי משימה עבור יועץ עסקי מקצועי שיוכל לבצע אבחון אובייקטיבי, ע"י שימוש בכלים שונים כגון שאלונים ייחודים.

שאלות? אל תהססו ליצור איתנו קשר אישי!

פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו