כולנו מכירים את הביטוי הידוע אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, המשמעות בהקשר זה היא שלרשותך כבעל עסק עומד זמן קצר על מנת לשדר ביעילות את המסר השיווקי, בשאיפה שהרושם הראשוני שתשדר יהיה תואם את התדמית העסקית אותה אתה מייחל להשיג ולהציג.

מה בעצם מתרחש במוחם של אנשים כשהם נתקלים בפעם הראשונה בחברה או מוצר חדש? כיצד המסרים השיווקיים שאותם אנשים מקבלים מתפרשים אצלם והאם הם תואמים את התדמית העסקית אותה מנסה החברה לשדר אל אותם אנשים, או במילים אחרות אל אותם לקוחות פוטנציאליים.

קריאה נוספת על: שיווק.

כל אחד מאיתנו משתמש בחמשת החושים: ראייה, שמיעה, מישוש, טעם וריח על מנת לפרש מסרים אלו ולקטלג את המידע המוצג לנו בדרכים שונות, כך שבסופו של דבר תיקבע דעת הצרכנים על החברה ומוצריה.

בעולם הדיגיטלי זרם המידע הגבוה אליו חשופים לקוחות ממשיך לגדול בקצב מואץ, מה שמחייב עסקים קטנים כגדולים להעביר מסר שיווקי נכון, על ידי בניית תדמית עסקית חיובית שכוללת בתוכה הצעת מכר ייחודית, הזדהות עם המותג או השירות וערכיהם וכל זאת בידיעה שאין תחליף לרושם ראשוני.

בכתבה הבאה נסביר מה זה תדמית עסקית, איך זה תורם לעסק, למה זה חשוב לנהל את התדמית העסקית וכמובן, ניתן טיפים פרקטיים ליישום שיסייעו לך כמנהל לייצר תדמית חיובית לאורך זמן.

תדמית עסקית ייחודית שתבדל אותך מהמתחרים

התחרות העסקית קיימת וגדלה מיום ליום. לכל חברה או עסק קיימים מתחרים רבים, עד שלפעמים נראה שלא ניתן להבחין בהבדלים בין חברה אחת לאחרת. כולן מציעות כמעט אותו מוצר, במחיר דומה עם רמת שירות סבירה וכדומה. על מנת ליצור בידול למרות כל קווי הדמיון עליך לבנות תדמית עסקית נכונה, תוך הבלטה של היתרונות מחד והצנעה של החסרונות מאידך.

דרך אחת יעילה להגשמת המטרה שהוזכרה לעיל, בידול, היא לבסס מסר עיקרי ייחודי, שמבדיל בין החברה שלך לבין המתחרים. מסר זה נקרא בשפה המקצועית USP ,Unique Service Proposal ובתרגום לעברית הצעת מכר ייחודית.

השאלה שאתה כמנהל צריך לשאול את עצמך בבואך לגבש את מבנה ה-USP היא מה מייחד/ מבדיל/ שונה בחברה שלך משאר המתחרים. הייחודיות יכולה להתבטא באיכות המוצר, מחיר, אספקה מהירה, שירות איכותי, עיצוב מדליק, טעם מפנק, טיב חומרי גלם וכן הלאה.

לאחר גיבוש הצעת המכר הייחודית לצד ערכים נוספים, עוברים לשלב הבא והוא ניסוח הטקסטים בשפה בהירה, נגישה ומניעה לפעולה. צירוף של רעיונאי/קופירייטר לשלב זה יתרום משמעותית לאיכות התוצאה הסופית וישפיע על תדמית החברה כפי שתיתפס בעיני הצרכנים.

אין טוב ממראה עיניים – תקפיד על עיצוב אטרקטיבי!

עיצוב מהווה אבן דרך חשובה בתהליך גיבוש התדמית החיובית. מתוך חמשת החושים, העיניים שלנו ממוקמות בראש הפירמידה. לדוגמא, רוב הצרכנים יקבלו את הרושם הראשוני ממנת שף במסעדה, מנה שבה הטעם הוא הקובע את איכות המוצר, דווקא ממראה המנה, זאת עוד לפני שטעמו אותה.

כולנו צרכנים במקומות כאלו ואחרים והמידע שהעיניים שלנו רואות נקלט אצלנו במהירות האור. לכן, לא ניתן להמעיט בחשיבותם של אלמנטים ויזואליים כשרוצים לייצר תדמית עסקית חיובית ובכלל זאת: לוגו, שילוב צבעים ותמונות איכותיות של קו המוצרים וכך הלאה.

כל אלו יהוו את המרכיבים העיקריים בחזות השיווקית של החברה כפי שיתבטאו בהמשך בעיצוב אתר האינטרנט, קטלוג, שילוט ושאר האביזרים הפרסומיים למיניהם. לאחר השלמת שלושת השלבים הראשונים, גיבוש USP, כתיבת טקסטים איכותיים ועיצוב ויזואלי, ניתן לעבור לשלב הבא שבלעדיו לא תיווצר תדמית עסקית אמיתית והוא התקשורת עם קהל היעד.

תקשורת בינאישית כשופר לאינטראקציה חיובית עם קהל היעד

יהיו העיצוב והמיתוג טובים ככל שיהיו, ללא תקשורת חיובית בין העובדים בצוות החברה לא ניתן יהיה לגבש דעה חיוביות אמיתית בקרב הצרכנים. האופן בו מנהלת החברה את התקשורת הבינאישית בין צוות החברה לבין הישויות שסובבות אותה כגון לקוחות, ספקים ואפילו מתחרים תאפשר להשלים את התהליך לעבר חברה שמשדרת מקצועיות ואמינות.

תדמית עסקית שלילית שמובילה לסלידה והתרחקות מהחברה נגרמת לרוב מליקויים בשפת הדיבור, נימוסין ואינטונציה. כל אחד מאיתנו נתקל לא פעם בבואו לקבל שירות מאחת החברות הגדולות במשק בשפה או גישה שגויה של מוקדני השירות, מה שהוביל אותנו לקבוע דעה שלילית על החברה כולה.

תקשורת ירודה בין לקוח לנותן שירות מובילה את הצרכן לפתח דעה שלילת על החברה ומוצריה, דעה שגורמת לפגיעה קשה בתדמית החברה וחוסר אמון בקרב אותו לקוח פוטנציאלי וגם בקרב אחרים. שלב זה אינו מתייחס רק לאנשי המכירות, אלא כולל בתוכו את שאר הצוות בחברה. גם מנהל חשבונות, נהג או מחסנאי יכולים להזיק קשות לתדמית החברה או לחלופין לחזקה.

כיום לכל צרכן קיימות פלטפורמות שונות ברחבי הרשת בו הוא יכול להביע דעתו ברבים על החברה לחיוב או לשלילה ובכך לקבוע בפועל את התדמית העסקית שתיווצר בקרב קהל היעד של אותה חברה.

על כן, מנהל שיגבש תרבות ארגונית הכוללת גם תקשורת מתאימה, ישלים את מהלך גיבוש התדמית העסקית החיובית בקרב הלקוחות ויזכה ליהנות מחוות דעת טובות וביסוס נוכחות דומיננטית וחיובית ברשת האינטרנט ומחוצה לה.

כדאי לדעת יותר על מיתוג!

פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו