כשבעל עסק בונה תקציב לשנה הבאה, על פיו הוא אמור לעבוד, הרי שעליו להתייחס להיבטים שונים הקשורים כך או אחרת לניהול העסק, באופן שיהיה מדויק ומתאים ליכולות הכלכליות שלו. קביעת התקציב צריכה להיות ביחס ישיר לצרכים, מאפיינים, הוצאות קבועות ושוטפות וכן יעדים של העסק.

למשל, כאשר קובעים תקציב שנתי, צריך להתייחס בין היתר להיבטים כגון, משכורות לעובדים, עלויות המבנה בו פועל העסק, מוצרים וציוד, הוצאות שוטפות, הוצאות מזדמנות, וכן לכל מה שקשור להיבטים של פרסום ושיווק, למשל פרסום בטלוויזיה, פרסום ברדיו או באינטרנט.

רוצים לקבל עוד עצות שיעזרו לכם לשדרג את העסק?

השאירו פרטים וקבלו מאיתנו שיחת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    שדה חובה
    שדה חובהנא להזין מספר טלפון תקין

    כיצד קובעים תקציב פרסום

    בעקרון, כל עסק יוצר לעצמו תקציב מסוים לפרסום, והוא מחליט כיצד להשתמש בו, איך לחלק אותו בין הפלטפורמות השונות. ישנם עסקים שבוחרים לפרסם אך ורק באינטרנט או בתקשורת כתובה, לעומת זאת, יש מי שמעדיף לשלב גם פרסום בטלוויזיה או ברדיו, מתוך ההבנה ששם נמצא קהל היעד שלו.
    בשלב מאוחר יותר אפשר להחליט, איך לחלק את התקציב באופן מעשי בין הפלטפורמות השונות. כמו כן, בשלבים מאוחרים ייקבע מתי להשתמש בתקציב, כלומר מתי לבצע פרסום בטלוויזיה, מתי לבצע ברדיו, באיזה אופן, לאורך כמה זמן, ועוד.

    טיפים לבניית קביעת תקציב בצורה נכונה

    כל הנושא של בניית תקציב פרסום, בפרט פרסום בטלוויזיה או פרסום ברדיו, ובכלל כל הנושא של עבודה מול קהל הלקוחות, מתייחס באופן נרחב לנושא של שירות. כמה כסף וזמן משקיעים בעבודה מול לקוחות קיימים, לצורך שימור, וכן מול קהל פוטנציאלי, במטרה להגדיל אותו, זאת על מנת לייצר הכנסות חדשות.

    • טיפ ראשון – חשוב לאפיין את הצרכים של העסק וכן את התנאים שעומדים לרשותו. כלומר, אין טעם לייצר תקציב גדול, מעבר ליכולות של העסק, כפי שאין טעם להגדיל את סך הלקוחות, אם העסק לא מסוגל לספק את השירות הרלוונטי עבורם. הכל צריך להיות מידתי ולהתבצע בהדרגתיות.
    • טיפ שני – יש לבחון היטב את האמצעים בהם מבקשים לפרסם את העסק, בין אם זה על פי יעילות הפרסום ובין אם זה על פי השאלה, כמה זה עולה ומה התועלת הכלכלית והשיווקית שאפשר לייצר מפרסום שכזה.טיפ
    • שלישי – חשוב לייצר לא רק תוכנית תקציב, אלא גם תוכנית עבודה שתהיה מותאמת, הן ליכולות הכלכליות והן לצרכים של העסק. כך לא נבזבז את כל התקציב תוך תקופה קצרה, ואז במשך כל השנה, לא יהיה לנו כסף להשקיע בפרסום או בשירות.
    • טיפ רביעי – צריך לייצר תוכניות כיצד יהיה אפשר להגדיל את התקציב במהלך השנה או לייצר כלים, אשר יאפשרו לנו לחסוך כסף לשנה הבאה. כך נוכל לעבוד באופן הרבה יותר רחב, עם תוכנית עבודה לטווח ארוך.

    לסיום, אתם מוזמנים ליצור קשר אם אתם רוצים לשמוע על טיפים ודרכים כיצד לבנות תקציב שיכול להתאים לצרכים של העסק שלכם.

    פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
    זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו