לייעוץ ראשוני

ייעוץ עסקי לסטארטאפים

קצת לפני ההודעה שחולמים עליה..על מנת להוביל סטארט אפ להצלחה נדרשת יוזמה עסקית וניהול עסקי בצורה נכונה. במהלך השנים האחרונות זכיתי ללוות מספר חברות ועסקים שבחרו להעזר בשירותי  ייעוץ עסקי צברתי מספר תובנות שעזרו לי לגבש הבנה מהם המרכיבים שמובילים להצלחה מקסימלית בסטראט אפ.

לצערי הרב חלק גדול מהסטרטאפים בישראל לא באמת מצליחים להגיע למטרות אותן הם סימנו לעצמם מראש וההתרסקות המהדהדת אינה מאחרת מלהגיע, יש משהו בתהליך של ייעוץ עסקי לסטארטאפים שהוא שונה לחלוטין מליווי עסק רגיל.

לפני הכול – בודקים כדאיות

במשפט אחד קצר וברור – כיצד אתם הולכים לייצר כסף בצורה ברורה מהמיזם, כלומר לבדוק היתכנות שוק ואפשרות תשלום על ידי השוק בצורה ברורה, לדוגמה:

כמה עשוי לעלות השירות הזה/המוצר? האם יש מתחרים דומים? כמה עולה לגייס לקוח בתחום? אלו שאלות שקריטי לדעת לענות עליהם בשביל להבין האם יש כדאיות השקעה.

בודקים עלויות

אם הגעתם למסקנה כי אכן מדובר ברעיון ששווה להשקיע בו, עליכם לבדוק מה יהיו העלויות לצורך ההשקעה באותו סטרטאפ. עליכם לבדוק האם העלויות אכן שוות את ההשקעה וכי בסופו של יום, הרווח יעלה על ההשקעה והסטרטאפ אכן שווה את הזמן ואת הכסף שאתם עומדים להשקיע בו.

לצרוך הבדיקה של סעיף העלויות, עליכם לבדוק את מקורות המימון האפשריים שיש לכם לצורך ההפקה של הרעיון, עליכם לברר היטב מיהו קהל היעד אשר אליו אתם מבקשים להפנות את אותו מוצר כמו כן עליכם לבדוק מהן דרכי השיווק של אותו מוצר. אתם צריכים להגיע למסקנה ברורה, איך למעשה אתם מתכננים למכור את המוצר בפועל.

מגדירים את השוק

חשוב להגדיר בצורה ברורה את פלח השוק אשר אליו אתם מבקשים לפנות תוך שאתם שוקלים היטב את דרכי השיווק המרכזיות, לצד האפשרויות התקציביות שיש לכם לצורך כך. עליכם לבדוק אילו מוצרים כבר קיימים בשוק וכיצד מתמודדים המתחרים עם כל הנושא של השיווק, אילו מוצרים עובדים ואילו מוצרים נכשלו. אפשר להתייחס לנקודות התורפה של המתחרים, מהו טווח התמחור שלהם, מהי האסטרטגיה אשר על פיה הם פועלים והאם ניתן לגבש אסטרטגיה יעילה שתוביל באופן ברור לרווחים.

חשוב לזכור כי תמיד תהיינה עלויות נוספות במהלך תקופת ההקמה כמו גם בתקופה שלאחר מכן. אם לא תיקחו את כל אלו בחשבון, אתם עשויים למצוא את עצמכם מופתעים מההשקעה הרבה ללא ההכנסות שציפיתם להם.

לא פעם ישנן הוצאות תקורה של שכירות מבנה, עלויות חשמל, מיזוג, משכורות לעובדים כמו גם למנהלים ועוד.

לאחר כל הבדיקות והבירורים, אפשר להתקדם ולפנות אל משקיעים ולבחון את אפשרויות ההפקה וההשקה של הסטרטאפ.

גיוס ובחירת משקיע

מפתה מאוד לגייס משקיע, במקרים רבים בהמון סטארטאפים הבחירה להכניס שותף בשלבים מוקדמים היא לא נכונה. אז כיצד לבחור משקיע נכון? אני מזמין אתכם לייעוץ ראשוני ללא עלות או התחייבות 🙂

חייגו עכשיו בדיקה עסקית פנייה בווטסאפ