לייעוץ ראשוני

ייעוץ עסקי לזכיינים – כיצד ולמה צריכים לייעץ לזכיינים

אחת השיטות בהן חברות פועלות בשביל להפיץ את המוצרים והשירותים שהן מספקות, זו שיטת הזכיינים. כל חברה מפעילה את השיטה בצורה שונה, אך הרעיון הוא, שהחברה מאפשרת לזכיינים פרטיים לפתוח עסק עם שם החברה ולמכור את מוצריה בנקודות שונות בארץ ובתמורה הן מקבלות כסף על השימוש בשם וכן אחוזים על המכירות. כאמור, חברה פועלת בצורה אחרת וקובעת תנאים שונים לזכיינות.

מן הסתם, המטרה של הזכיינים היא למכור את המוצרים של החברה בצורה הטובה ביותר. מצד שני, הם צריכים לדעת כיצד להשתמש בתקציבים שעומדים לרשותם, זאת בשביל לא להגיע לכדי מצב בו הם משקיעים יותר ממה שיש להם, בצורה לא חכמה ולא יעילה, ואז הם עלולים, במקרה הטוב לא לנצל נכון את הזכיינות, במקרה הרע פשוט להיאלץ לוותר עליו.

על כן, זכיינים רבים משתמשים ביועצים עסקיים חיצוניים שיעזרו להם לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר ולנצל נכון את הזכיינות. צריך להדגיש, נכון שבמקרים רבים הזכיין מוגבל ביכולות שלו לפעול, שכן עליו לעבוד בהתאם לתנאי החוזה עם החברה. יש חברות שמוכנות להתגמש מאוד, אחרות דורשות מהזכיינים לפעול אך ורק על פני תנאי החברה, בין היתר בשביל שכל הזכיינים שלה יפעלו באותה צורה.

עם זאת, זה לא אמור להפריע לזכיינים לנסות להתפתח, לגדול, וכמובן להצליח בשביל להשיג קהל לקוחות רחב יותר. ייתכן מאוד שאם זה יקרה, הרי שהם יוכלו לרכוש עוד חוזי זכיינות או להתפתח גם לעסקים עצמאיים.

יועץ עסקי לזכיינים עובד אחרת מיועץ עסקי רגיל. שכן בעוד יועץ עסקי לחברות או משרדים, יכול לפעול כמעט על מגרש חופשי, בהתאם כמובן לתנאים ולאמצעים שעומדים לרשות העסק לו הוא מייעץ, הרי שבמקרה של יועץ לזכיינים זה מעט שונה, עליו להתחשב בתנאי הזכיינות ובסוג העסק אותו הוא מייצג.

למשל, אם מדובר בזכיינות לרשת אוכל מהיר, אז הוא ידע שהזכיין יכול למכור אך ורק מזון מסוג מסוים והוא יכול לפעול רק בתנאים מסוימים. עם זאת, עדיין יש הרבה מקום לשינוי, הרבה מקום להתפתחות. לשם כך על היועץ להכיר היטב את הרשת, להכיר היטב את הזכיין ואת הסניף, את הסביבה בה הוא פועל וקהל הלקוחות שלו, ובסופו של דבר הוא יוכל להפיק תוכנית עבודה עסקית ואיכותית.

כיצד זה מתבצע בפועל ומה בדיוק יועץ עסק יכול לייעץ

יועץ עסקי לזכיינים יבחן כאמור את הזכיין ואת המקום בו הוא פועל. הוא ינסה לאתר את היתרונות שיש לו, מי קהל היעד שלו, אילו מוצרים ושירותים הוא מוכר, וכיצד הוא עושה את זה. על בסיס כל זה, הוא ידע לבחון, איך להגדיל את המכירות, איך להגיע אל קהלים חדשים ואיך למשוך לקוחות קיימים לקנות עוד מוצרים ושירותים.

לעיתים הייעוץ יתמקד ביצירת סגנון עבודה חלופי, לעיתים הייעוץ יתמקד בכל מה שקשור לעולם הפרסום והשיווק, שיתופי פעולה ואפילו בעבודה עם רשת האם. מעבר לכך, הוא ינסה לאתר את היתרונות שיש לזכיין במיקום בו הוא פועל, במקום בו הסניף ממוקם, על מנת להגיע להישגים חדשים.

צריך להדגיש, סביר להניח שיש תקרת זכוכית מסוימת אותה הזכיין לא יכול לפרוץ, מעצם העובדה שהוא פועל תחת הגדרות מסוימות. עם זאת, הוא בהחלט יכול להפוך את הסניף שלו למאוד ריווחי, וזה יכול להשתלם לו, גם אם לא מדובר בעסק עצמאי. הכל שאלה כמה הוא מוכן ויכול להשקיע לשם כך בכסף ובעבודה קשה.

חייגו עכשיו בדיקה עסקית פנייה בווטסאפ