אנו חיים בתקופה עמוסה בהסחות דעת. פרסומות, פופ-אפים, טיזרים וקליקבייטים העומדים בדרכנו כשאנו גולשים ברשת; התראות בלתי פוסקות מציקות לנו בסמארטפון גם כשאנחנו מעבירים אותו לרטט כדי לא לשמוע את הצלצול; עד שאנחנו משיגים רגע אחד של שקט ואפשרות להתמקד בבדל של מחשבה – בדיוק אז שכחנו מה בעצם רצינו לעשות.

ניהול זמן יעיל הוא אחד המפתחות החשובים ביותר, אם לא הבסיסי והקריטי מכולם, להשגת יעדים ומטרות שהוצבו מראש. לעיתים קרובות מדי גם המרוכזים ביותר מבינינו עלולים לבזבז זמן אפילו מבלי לדעת זאת, ועל אחת כמה וכמה אלה שכל צפצוף וואטספ מפריע להם להתרכז וכל התראה בפייסבוק מנתקת להם את חוט המחשבה.
הגעה ליעדים היא חלק חשוב מסיומו המוצלח של כל פרוייקט או כל שלב בו. בפרט כאשר מדובר בהקמת עסק, אזי לצד נושאים כמו בניית תענית עסקית, ייעוץ עסקי, מיתוג, בניית אתרים וכדומה – כדאי להקדיש תשומת לב גם לניהול זמן יעיל.

רוצים שיטה שבמינימום עלויות תגדיל לכם את העסק?

השאירו פרטים וקבלו מאיתנו שיחת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    שדה חובה
    שדה חובהנא להזין מספר טלפון תקין

    טעויות נפוצות בניהול זמן

    • ויתור על דברים חשובים לא פחות – בין הדרכים השגויות הרבות בהן רבים מנסים לייעל את זמנם ניתן למנות ויתור על שעות שינה, התעמלות או אפילו זמן פנוי עם המשפחה והילדים – הכל כדי להספיק לעשות עוד משהו, עוד דבר קטן לטובת העסק. זו טעות משום שלכל דבר ועניין יש את הזמן שלו, ולא מומלץ לקחת זמן ממקומות אחרים כדי להוסיף אותו לפעילות עסקית. ההיפך הוא הנכון: ככל שהזמן המוקדש לפעילות עסקית ינוצל ביעילות גבוהה יותר, כך יתפנה יותר זמן לפעילויות אחרות.
    •  ניסיון לבצע מספר פעולות במקביל – לשוחח בטלפון תוך כדי מענה למייל, למשל, או להשתתף בישיבה תוך כדי גלישה באתרי חדשות. בצורה כזו יעילות הביצוע של שתי הפעולות יורדת במקביל ולא עולה. זהו גם המצב כאשר מנסים לעשות שתי פעולות לאו דווקא במקביל אלא לסירוגין: עושים את א', מתחילים את ב', ממשיכים עם א', חוזרים לב' וכן הלאה. במקרה הזה, הפתרון הוא לסיים משימה אחת עד תומה לפני שמתקדמים למשימה הבאה.

    איך תנהלו נכון את הזמן בעבודה?

    Watch on Google Android 10.0

    איך אפשר לשפר את ניהול הזמן? זה פשוט אך דורש עבודה עצמית מכיוון שאנו נוהגים לתפוס הרגלים מגונים שמקשים עלינו ביומיום. אך זה בהחלט אפשרי!

    הנה שלושה טיפים פשוטים:

    תכנון מראש: פרקו משימות מורכבות לשלבים ותתי שלבים פשוטים. ככל שהמשימה פשוטה יותר כך הזמן שיוקדש לה קצר יותר, וככל שרצף משימות מתבצע בזמן קצר יותר כך ניהול הזמן הכללי משתפר.
    התחלתם משימה?: הכריחו את עצמכם לסיים אותה. אין זה משנה מהי רמת הדחיפות ואם תוך כדי הביצוע נזכרתם בעוד חמישה דברים חשובים יותר. לעולם אל תעצרו באמצע במחשבה שתחזרו אחר כך. קודם סיימו מה שהתחלתם.
    התאפקו: לא כל מייל מחייב תשובה מיידית ולא כל וואטאספ מחייב התייחסות. למעשה, טוב תעשו אם תצליחו להגדיר שעות מסוימות ביממה בהן "מותר" לבדוק את ההתראות השונות ולהתייחס אליהן; אולם לא לפני ולא אחרי השעות הללו.

    כמה מילים לסיום

    זמן הוא אחד המשאבים החשובים ביותר שיש לנו, וזמן שחלף לא ניתן להשיב. חלקו אותו בצורה נכונה לאורך כל היום, באופן שיאפשר לכם לא רק לעבוד אלא גם לנוח, לבלות עם המשפחה וכדומה. ככל שתקפידו על כך יותר, כך תגיעו במהירות ובקלות אל היעדים שלכם.

    פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
    זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו