לייעוץ ראשוני

שש טעויות נפוצות בשיווק עצמי של העסק

טרנד ה"עשה זאת בעצמך" כבש את העולם לפני זמן לא רב. נדמה כאילו רק לפני כמה שנים רשתות גדולות צצו בחו"ל וגם בישראל והציעו לנו לוותר על אנשי המקצוע ולהרכיב בעצמנו את הברזים, המנורות, השידות והגינות. ככה אפשר לחסוך הרבה מאוד כסף ולקבל תוצר לא רע גם אם אין לך הרבה ניסיון או ידע. הסתבכת? תמיד אפשר לחזור לחנות ולקנות בורג או אום, להתייעץ עם מומחה ובמקרה הכי גרוע לנסות מההתחלה.אבל העסק שלכם הוא לא וילון אמבטיה ולא פרגולת עץ

שיווק עצמי הוא אפשרות שבעלי עסקים רבים אכן בוחרים לנקוט בה, אבל המחיר של טעות הוא פשוט גבוה מדי. בניגוד לשיטות "עשה זאת בעצמך" שמקובלות בענפים אחרים, שיווק הוא פשוט לא דבר שכל אחד יכול לעשות, בפרט אם אין לו את הידע והניסיון הנדרשים לכך. גם אם אין לזה תקציב, גם אם נדמה שזה קל ופשוט, עדיין עדיף ייעוץ עסקי על פני שיווק עצמי.
למעשה, מבין אלה שבוחרים לשווק את עצמם ולוותר על שירותיו של יועץ עסקי, יש רבים שחוזרים על אותן טעויות.

 

להלן מגוון טעויות בשיווק עצמי של העסק שכדאי להימנע מהן:

תמרור איסור

1. בניית אתר מבלי להתאימו לקידום בגוגל: התחרות היום כל כך עזה בין העסקים ברשת, שמבלי להופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש המשמעות היא פשוט היעלמות בתוך המתחרים. בניית אתר עבור העסק חייבת להיעשות תוך כדי התאמה לאלגוריתם של גוגל, ועדיין רבים שוכחים לעשות כן.
2. פרסום שמתמקד בערוץ אחד בלבד: מעטים הם העסקים שערוץ פרסומי אחד מספק להם כל כך הרבה לקוחות עד שהם לא זקוקים לערוצים נוספים. קל מאוד להתמקד בערוץ יחיד, אבל הרבה יותר יעיל לשווק במספר ערוצים במקביל.
3. חוסר גיוון במסרים ללקוחות ובתוכן השיווקי: בעלי עסקים שאינם מנוסים בשיווק נוטים לעיתים להתמקד במסר יחיד או בתוכן שחוזר על עצמו ואינו מעניק ערך ממשי ללקוח; וגם אם קיימת ההכרה בחשיבות הגיוון, לא תמיד יש את הידע או האפשרויות לעשות זאת ללא סיוע חיצוני.
4. השקעה של כסף וזמן באפיקי שיווק שגויים: שיווק עסקי חייב להתחיל ממחקר הולם של השוק, של האוכלוסייה, של קהל הלקוחות וכדומה. ללא מחקר שכזה קיימים סיכויים גדולים שבעל העסק ישקיע את מיטב משאביו באפיקי השיווק הלא נכונים, בקהל יעד לא נכון וכו'.
5. אי מדידה (או מדידה שגויה) של ביצועי העסק בהיבט של עלות מול תועלת: כיום רוב אפיקי השיווק ניתנים למדידה תוך כדי קמפיין במטרה לחשב את יחס העלות-תועלת ולמקסם ביצועים. רוב בעלי העסקים אינם טורחים לעשות זאת, או עושים זאת מבלי לייעל את התהליך.
6. תכנון ארוך טווח ולא קצר טווח: בעלי עסקים נוטים להסתכל על יום המחר או על השבוע הבא, אבל כושלים לעיתים קרובות מדי בקביעת יעדים ארוכי טווח ותכנון אסטרטגי שיוביל אליהם.
זה לא הזמן לקחת סיכון

העסק שלכם יקר 💰 מכדי לעשות בו טעויות שעלולות להכשיל אותו ולגרום לכם הפסדים ומפח נפש. בכל הקשור לשיווק העסק, מוטב להתייעץ עם מומחה מאשר לנסות לעשות זאת לבד

חייגו עכשיו בדיקה עסקית פנייה בווטסאפ