שתי מחלקות, מטרה אחת!

כאשר אנחנו רוצים לתחום ולהגדיר את ההבדלים בין מכירות לשיווק , ניתן להקביל את השניים לרשות המחוקקת ולרשות המבצעת.

השיווק (הרשות המחוקקת) ממש כמו הכנסת, בה נקבעים החוקים, הטון ודפוסי ההתנהגות השיווקית בעסק שלנו על מנת שנגיע לרווחים עסקיים טובים יותר.

מחלקת המכירות (הרשות המבצעת) כמו למשל המשטרה, היא זאת הפועלת בשטח על מנת ליישם את תהליך השיווק ולאכוף את החוקיות בו היא מתבצעת על ידי מכירות.

אבל אם נהפוך בנושא ונציג אותו בצורה קצת יותר קלילה, נוכל אפילו להקביל את השיווק והמכירות לעולם הכדורגל.

השיווק הוא הקשר או השחקן ה"מבשל" את הבקעת השער לחלוץ, בעוד החלוץ שהוא איש המכירות, יכול להבקיע את הגול המיוחל שהוא – מכירה אל מול הלקוח.

אז מהו שיווק ומהן מכירות

שיווק הוא תהליך המתחיל בכל עסק בעת הקמתו והוא מלווה אותו לכל אורך חייו של העסק.

תהליך השיווק כולל כתיבת אסטרטגיה שיווקית המאפשרת לנהל עסק נכון עם מערך שיווקי מצוין שיכלול: מיצוב העסק בעיני קהל היעד, מיתוג העסק, מחירי המוצרים והפצתם, תמהיל שיווקי רחב, אסטרטגיות, יחסי ציבור יציאה לקמפיינים, פרסום ועוד.

מכירות לעומת זאת, הן החלק המגיע לאחר בניית מערך שיווקי בו יוצאים אל אסטרטגיית מכירה מול הלקוח.

האסטרטגיה תכלול: שיטות מכירה, טיפול בהתנגדויות צרכנים, פנייה אל הלקוח, תסריט שיחה, מדיניות שעוזרת לנהל עסק נכון ולהבין מה ניתן לומר ללקוח ומה לא, שיטות בהגדלת מכירה, הצגת מוצרי קופה ומתן טון מכירה כולל לסניפים במידה וקיימים סניפים שונים לעסק.

היכן נפגשים מכירות ושיווק בעולם העסקים

נכון, מכירות ושיווק הם מחלקות שונות בכל רשת או עסק, אך על מנת להגיע לפיתוח עסקי ולעשייה טובה יותר התקשורת בין השיווק והמכירות חייבת להתקיים, וזאת משום ששיווק ומכירות הן אומנם מחלקות נפרדות אך עדיין קשורות ונושקות זו לזו.

השיווק, כמו שכבר הזכרנו, מכין את אגף המכירות לפעולה. משמע, האסטרטגיה השיווקית שתכין מחלקת השיווק, תכין את הקרקע למכירות מול הלקוח אותם יצטרכו לבצע אנשי המכירות של העסק.

לדוגמא: מחלקת השיווק אחראית על יצירת קשר עם הלקוחות במועדון הלקוחות. באמצעות יצירת הקשר עם טון המכירה של מחלקת השיווק מגיעים הלקוחות לבית העסק, בין אם בצורה פרונטאלית, אינטרנטית או טלפוני, ועל אנשי המכירות ל"סגור" או לבצע את המכירה בצורה הטובה ביותר.

הלקוחות שמגיעים באמצעות מחלקת השיווק יגיעו משום שאנשי השיווק דאגו להכווין אותם לקניה בחנות באמצעות הודעה על מבצע מיוחד, הנחות קבועות שיש ללקוחות, יציאה בקמפיין מושך ומתן מגוון כלים טובים לאנשי המכירות כמו למשל: אופציה להקנות הנחה, מתנה שתחולק בעת הקנייה, ומבצע או הצטרפות לאלמנט אטרקטיבי שהרשת או העסק משווק ללקוחותיו.

כאשר אתם רוצים להבין כיצד לנהל עסק נכון ולהגיע לפיתוח עסקי, חשוב שתבינו את הקשר ומהלכי השיווק והמכירות המשותפים. את האסטרטגיה השיווקית ומהלכיה בונים מומחים בשיווק, או ייעוץ עסקי שיכולים להקנות לכם את הכלים הנכונים לבניית מערכי שיווק ומכירה קשורים זה בזה וטובים הרבה יותר.

שאלות? אל תהססו ליצור איתנו קשר אישי!

פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו